Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Problemi sa nelegalnim bilbordima u Srbiji!

Reklamnih panoa i bilborda ima na svakom koraku, ali nijedna opština koja daje dozvole za njihovo postavljanje ne zna koliko ih je tačno. Mnogi su nelegalni, a često se postavljaju i na raskrsnicama i odmah pored puteva, što je zakonom zabranjeno.
Pre desetak godina, u većini gradova Srbije pojavili su se bilbordi. Oni donose dobar profit malobrojnim firmama koje se time bave. U manjim mestima, bilborde zamenjuju bandere, bankine, trafo-stanice, i to besplatno, dok nedelju dana reklamiranja na bilbordu košta od 100 do 800 evra, u zavisnosti od lokacije.
U selima širom Srbije improvizovane reklame, mahom za čokoladu, skupe automobile i garderobu, u kampanji su zamenila lica političkih lidera. Meštani sela kod Vranja i Šapca kažu da plakate viđaju svuda, ispred prodavnica, škola, na banderama – gde god ima slobodnog mesta.
U gradovima je drugačija slika. Bilbordi i panoi su sasvim normalna stvar i ima ih na svakom koraku. Međutim, mnogi su nelegalni, a nijedna opština koja daje dozvole za njihovo postavljanje i ne zna koliko ih je.
Od desetak firmi u zemlji koji se bave spoljnim oglašavanjem, samo je jedna pristala da govori za RTS o ovom problemu.  U agenciji LED bilbordi Maltivižna kažu, poštuju sva pravila, kao i da su lokacije za bilborde u glavnom gradu dobili na konkursu pre tri godine.
Međutim, u Skupštini Beograda kažu da ugovor imaju samo sa jednom, ali ne tom firmom. „U skladu sa zaključenim ugovorima za bilborde izlicitirana naknada za oglašavanje iznosi milijardu i 20 miliona dinara. Takođe se naplaćuje i lokalna komunalna taksa na godišnjem nivou“, navodi se u saopštenju Sekretarijata za saobraćaj.
Iako je postavljanje bilborda dozvoljeno na 814 mesta, nezvanično saznajemo da postojeći bilbordi u prestonici mogu da pokriju 40 fudbalskih terena. Prema Zakonu o oglašavanju, bilbord mora da bude udaljen najmanje pet metara od spoljne ivice opštinskog puta, ali mnogi su postavljeni mnogo blize ulici, kao i na raskrsnicama i semaforima. U Mađarskoj, gde je u toku izborna kampanja uoči aprilskih parlamentarnih izbora, bilborda je malo, i nema ih na raskrsnicama.
„Reklamiranje predizbornim plakatima skoro da i ne postoji, jer su uvedene drastične kazne za one koji ih lepe van malobrojnih, naznačenih mesta“, kaže Dragan Jakovljević, glavni i odgovorni urednik Srpskih nedeljnih novina.
I na Kipru, ko ne poštuje pravila o postavljanju panoa – takođe plaća kaznu. „Primetio sam da se ovde bilbordi postavljaju na bilo koje mesto u gradu, što nije slučaj sa mojom zemljom. Na Kipru se nikako ne može postavljati bilbord na mestu gde je kružni tok, gde se ometa saobraćaj i vozačima skreće pažnja“, kaže konzul Kipra Stelios Georgiju za RTS. Zbog mnogo saobraćajnih nezgoda, čiji su dobrim delom uzrok i bilbordi, takav vid oglašavanja zabranjen je u Holandiji.

Izvor: RTS

Foto: Alma Quattro

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!