today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Problemi sa nelegalnim bilbordima u Srbiji!

Reklamnih panoa i bilborda ima na svakom koraku, ali nijedna opština koja daje dozvole za njihovo postavljanje ne zna koliko ih je tačno. Mnogi su nelegalni, a često se postavljaju i na raskrsnicama i odmah pored puteva, što je zakonom zabranjeno.
Pre desetak godina, u većini gradova Srbije pojavili su se bilbordi. Oni donose dobar profit malobrojnim firmama koje se time bave. U manjim mestima, bilborde zamenjuju bandere, bankine, trafo-stanice, i to besplatno, dok nedelju dana reklamiranja na bilbordu košta od 100 do 800 evra, u zavisnosti od lokacije.
U selima širom Srbije improvizovane reklame, mahom za čokoladu, skupe automobile i garderobu, u kampanji su zamenila lica političkih lidera. Meštani sela kod Vranja i Šapca kažu da plakate viđaju svuda, ispred prodavnica, škola, na banderama – gde god ima slobodnog mesta.
U gradovima je drugačija slika. Bilbordi i panoi su sasvim normalna stvar i ima ih na svakom koraku. Međutim, mnogi su nelegalni, a nijedna opština koja daje dozvole za njihovo postavljanje i ne zna koliko ih je.
Od desetak firmi u zemlji koji se bave spoljnim oglašavanjem, samo je jedna pristala da govori za RTS o ovom problemu.  U agenciji LED bilbordi Maltivižna kažu, poštuju sva pravila, kao i da su lokacije za bilborde u glavnom gradu dobili na konkursu pre tri godine.
Međutim, u Skupštini Beograda kažu da ugovor imaju samo sa jednom, ali ne tom firmom. „U skladu sa zaključenim ugovorima za bilborde izlicitirana naknada za oglašavanje iznosi milijardu i 20 miliona dinara. Takođe se naplaćuje i lokalna komunalna taksa na godišnjem nivou“, navodi se u saopštenju Sekretarijata za saobraćaj.
Iako je postavljanje bilborda dozvoljeno na 814 mesta, nezvanično saznajemo da postojeći bilbordi u prestonici mogu da pokriju 40 fudbalskih terena. Prema Zakonu o oglašavanju, bilbord mora da bude udaljen najmanje pet metara od spoljne ivice opštinskog puta, ali mnogi su postavljeni mnogo blize ulici, kao i na raskrsnicama i semaforima. U Mađarskoj, gde je u toku izborna kampanja uoči aprilskih parlamentarnih izbora, bilborda je malo, i nema ih na raskrsnicama.
„Reklamiranje predizbornim plakatima skoro da i ne postoji, jer su uvedene drastične kazne za one koji ih lepe van malobrojnih, naznačenih mesta“, kaže Dragan Jakovljević, glavni i odgovorni urednik Srpskih nedeljnih novina.
I na Kipru, ko ne poštuje pravila o postavljanju panoa – takođe plaća kaznu. „Primetio sam da se ovde bilbordi postavljaju na bilo koje mesto u gradu, što nije slučaj sa mojom zemljom. Na Kipru se nikako ne može postavljati bilbord na mestu gde je kružni tok, gde se ometa saobraćaj i vozačima skreće pažnja“, kaže konzul Kipra Stelios Georgiju za RTS. Zbog mnogo saobraćajnih nezgoda, čiji su dobrim delom uzrok i bilbordi, takav vid oglašavanja zabranjen je u Holandiji.

Izvor: RTS

Foto: Alma Quattro

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!