REGION – Iako je za oglašivače američko tržište najveće, ipak kako bi se dosegla ciljna publika najveće svote troše se na tržištima Australije i Evrope, donosi istraživanje koje su sproveli eMarketers i Statista, kompanije za istraživanje digitalnog marketinga i medija, a koje je objavljeno u njihovom godišnjem izveštaju o korišćenju medija i trendovima potrošnje u svetu.
Prema objavljenim podacima zemlja koja najviše troši na online oglašavanje po glavi stanovnika je Norveška, dok se Sjedinjene Američke Države nalaze na drugom mestu, zatim slede ih Australija, Švedska, Kanada, Danska, Velika Britanija, Finska, Japan i Nemačka.
Zanimljivo bi bilo videti na kom bi se mestu u jednom ovakvom istraživanju našla Hrvatska, ali sudeći po podacima nedavno objavljenim u članku na portalu JaTrgovac.hr, Hrvatska se ne bi našla na visokom mestu. Naime, uprkos činjenici da je Internet medij na kojem korisnici u Hrvatskoj provode najviše vremena, oglašivači mu još uvek ne pridaju dovoljno pažnje. Prema evropskim podacima Internet oglašavanje nalazi se na drugom mestu i tek neznatno zaostaje za vodećom televizijom. Kako navodi JaTrgovac, neće proći još puno vremena da online u Evropi prestigne i televiziju, što se na pojedinim tržištima, poput britanskog, već i dogodilo. Tako u Velikoj Britaniji online oglašavanje u ukupnom oglasnom budžetu zauzima 31%, dok TV ima “tek” 25% udela.
U Hrvatskoj je situacija bitno drugačija. Po HURA AdEx istraživanju Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje koje donosi procenu neto potrošnje u oglašavanje u glavnim komunikacijskim kanalima, online oglašavanje predstavlja tek 6% od ukupnih medijskih budžeta s ukupnim iznosom od 90 miliona kuna.
U Evropi se u sledećih nekoliko godina očekuje preuzimanje vodstva online oglašavanja u trci za oglašivačima. U Hrvatskoj je pravo vreme da oglašivači shvate prednosti interneta i na vreme zauzmu svoje mesto u online oglašavanju, piše Manjgura.hr.
Foto: Statista
Izvor: Manjgura.hr