U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.
Nakon veoma uspešne 2021. godine, agencije za zakup medija beleže pad poslovanja u prošloj godini. Na rang listi došlo je do „prestrojavanja“ u TOP 10. Čak 12 od 26 agencija zabeležilo je pad poslovnog prihoda u 2022. godini.
DIRECT MEDIA UNITED SOLUTIONS, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila pad poslovnog prihoda za 6,7%, dok je neto dobit opala za 13,51%. Broj zaposlenih je porastao za 10,62%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice DIRECT MEDIA KOMUNIKACIJE, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži pad poslovnog prihoda za 6,8% i pad neto dobiti za 56,32%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija MEDIA POOL. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2022. za 22,24%, ali rast neto dobiti za 17,38%. Broj zaposlenih nije se menjao.
Agencija OMD MEDIA popela se sa četvrtog na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2022. godine. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 2,11% i pad neto dobiti za 5,63%. Broj zaposlenih u 2022. povećan je za 3,7%.
ESSENCEMEDIACOM se u 2022. godini popela na visokom četvrto mesto po poslovnom prihodu i prvi put se našla u TOP 5 na rang listi. Ova agencija, jedina u TOP 5, zabeležila je rast poslovnog prihoda od čak 65,73% i rast neto dobiti za 54,06%, a broj zaposlenih uvećan je za 31,58%.
Na petom mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija UNIVERSAL MEDIA. Ova agencija zabeležila je pad od 30,87% po poslovnom prihodu i rast od 578,36% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 27,94%.
U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i MEDIA HOUSE, CAS MEDIA, WAVEMAKER, NOVA COMMUNICATIONS i DENTSU BALKANS.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 pravnih lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. U 2022. godini nije otvorena ni jedna nova agencija u ovoj kategoriji.
Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2022. opao je za 2,26%, a neto dobit opala je za 12,35%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija beleži stagnaciju, odnosno blagi rast od 0,23%.
Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs