Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Marijom Arsić, Digital Marketing Specialist u kompaniji Delta Holding i jednom od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome zašto bi kompanije trebale da budu na ovoj društvenoj mreži i da li treba brinuti o negativnim komentarima.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?
Ukoliko je kompanijama i brendovima važno da pronađu ili zadrže kul ljude, onda je njihovo prisustvo na TikTok-u veoma značajno. Nedostatak radne snage problem je sa kojim se susreću gotovo svi poslodavci, a ovo je idealan način da se predstave za kratko vreme (pričamo o svega nekoliko desetina sekundi!), ali i da ričuju veliku publiku. I to upravo onu koja je ciljna grupa, a koju zanima kakva je atmosfera na tom poslu, kakav je vajb među zaposlenima, da li se brine o zaštiti životne sredine, poštuju li se različitosti… Jer, nećete verovati, ako hoćete da zaposlite mlade, teško ćete ih naći u dnevnim novinama, možda na nekim sajtovima za zapošljavanje, ali najviše na TikTok-u. Tako da su employer branding i TikTok strategija postali neodvojivi.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
Na ovoj mreži ne mogu se folirati foloveri. Ukoliko sadržaj koji kompanija plasira nije utemeljen na stvarnim događajima, to se u ovom slučaju brzo detektuje. Takođe, za razliku od mnogih drugih društvenih mreža, pratioci na TikTok-u nisu od velike važnosti za vidljivost objave. Dešava se da popularni tiktokeri imaju gotovo zanemariv broj pregleda, kao i da novi i nepopularni profili objave video koji pregledaju milioni ljudi. Kada je cilj employer branding, ono što se računa je koliko je sadržaj viralan, poruke i komentari poput: Kako se prijaviti za posao u vašoj kompaniji? Snimite nam i part 2? Kada će novi stori tajm? …I onaj omiljeni analogni komentar: Čuo sam za ovu kompaniju na TikTok-u!
Da li treba brinuti o negativnim komentarima?
Negativnih komentara će biti! Ipak, oni dobro dođu kao smernica da treba da unaprediti sadržaj. Fidbek iz prve ruke. Ponekad su zlonamerni i nemaju tu svrhu, ali su idealna prilika da se odgovori humorom i nastavi kreiranje sadržaja i u prostoru za komentare. Tako se najbolje bonduje sa publikom.
Koji tip sadržaja najbolje prolazi na TikTok-u?
Pokušaću da objasnim na primeru: video na Tik Tok profilu @deltaholding u kojem dve koleginice dobijaju instrukciju od šefa da ne moraju baš svaki posao rade zajedno – u paru, a one ga demantuju zabavnim primerima, uz novi saund Majli Sajrus, traje 21 sekund i ima (dok ovo pišem) 777K pregleda. Kakve impresije nose naši pratioci?
- Goals! Radi sa najboljom drugaricom.
- I ja isto ovo radim sa koleginicom!
- Opuštena im je atmosfera na poslu.
- Kul kancelarija!
- Dobar vajb među kolegama.
- Prati se muzika koja kida trending…
Na slične načine se mogu komunicirati i fleksibilno radno vreme, mentorstvo, kvalitetni kadrovi koji dele znanje… kao i svi drugi benefiti koje kompanija nudi. Naravno, odabrani prema željenoj publici, saopšteni njihovim jezikom i na njihov način.