U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2021. godini, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.
Agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu. Prošla godina za ovu agenciju bila je uspešna, ostvarivši rast poslovnog prihoda od 10,17%. IPSOS se u 2021. našao na prvom mestu i po neto dobiti sa zabeleženim rastom od 74,65%, dok su tim smanjili za 4,11%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2021. za 0,26%, veliki pad neto dobiti za 91,43%, kao i pad broja zaposlenih za 17,07%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na drugom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencije je u 2021. zabeležila rast poslovnog prihoda od 10,56%, i rast neto dobiti za 32,40%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2021. uvećan je za oko 10,45%.
Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji EYESEE. Ova agencija je, u 2021, zabeležila rast poslovnog prihoda za 16,67% i rast neto dobiti za 2,83%. U 2021. godini, po neto dobiti, agencija EYESEE zadržala je treće mesto. Broj zaposlenih je se sa 82 popeo na 104, što je povećanje od 26,83%.
GfK našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 23,95% i veliki rast neto dobiti od 1008,71% u protekloj godini. Broj zaposlenih opao je za 6,67%.
U TOP 10 na rang listi po poslovnom prihodu nalaze se i agencije SMART PLUS RESEARCH, DEEP DIVE, GEMIUS, TMG INSIGHTS i MASMI BEOGRAD. Sve navedene agencije zabeležile su rast poslovnog prihoda u 2021. godini, sem agencije Gemius, koja beleži pad od 8,47%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 27 pravnih lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.
Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2021. uvećan je za 12,89%, a neto dobit porasla je za 35,72%. Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 6,44%.
Agencije za marketinška i društvena istraživanja nisu značajnije “oštećene” tokom COVID-19 krize. Rast poslovanja iz 2020. nastavljen je i u 2021. godini. Takođe, u prethodnoj godini nisu primetna značajna pomeranja agencija na pozicijama na rang listi.
Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.