Marija Stošić, Senior Strategic Planner u agenciji McCann Beograd, na forumu IZAZOV 2022 vodiće panel na temu „Dobri brendovi & dobri tragovi„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori na koji način brendovi svojim delovanjem menjaju društvo i zajednicu na bolje.
Očekuje li se danas od brendova da budu društveno odgovorni i zašto?
Kako mi lično ne živimo u vakuumu, izolovani od problema društva i sveta, tako ni brendovi na kojima radimo ne postoje nezavisno od ljudi, njihovih potreba i očekivanja, civilizacije koja, čini se, decenijama ide napred-nazad, napretka tehnologije i svega dobrog i pogrešnog što nam to donosi… Tu smo, svi zajedno. I kao što jedni od drugih očekujemo razumevanje i podršku, tako je očekujemo i od brendova.
Ovo nam potvrđuju i istraživanja: cipele su cipele, prašak za veš je prašak za veš, svi oni obavljaju posao. Kad se nađemo pred odlukom, danas, volimo da postavimo i pokoje dodatno pitanje. Da citiram jedan od svojih omiljenih brendova, Zemlju gruva: tuga postoji, muka postoji, beda postoji; za šta se boriš?
Izabraću te, rado. Ali moraš za nešto da se boriš.
Na koji način brendovi svojim delovanjem menjaju društvo i zajednicu na bolje?
Pred brendovima je danas mnoštvo mogućnosti. Oni mogu, a društvu je potrebno. Nekad ga menjaju namenskim proizvodom, kreiranim kako bi gorući problem bio rešen; nekad pomažući institucije koje godinama rade na rešenju, samo im treba mala asistencija sa desnog beka; nekad pokretanjem teme ili razgovora na određenu temu… Sve je to legitimno, sve je važno i sve se važi.
Zašto društvena odgovornost mora biti utkana u stratešku komunikaciju svake kompanije? Da li će upravo to praviti razliku na tržištu u narednom periodu?
Uveliko živimo taj period – društvena odgovornost je način da se dokažu vrednosti brenda, da se pokaže karakter, da se pokaže razumevanje za ljude i trenutak. U krajnjoj liniji, da se demonstrira da smo u svemu zajedno, mi, brendovi, istorija koja nam se dešava hteli mi to ili ne. Nije to više ni pitanje hrabrosti da se u nešto upusti, nije pitanje da li, pitanje je ko će… Odnosno ko će prvi.
Koja je tu uloga agencija?
Iako zajedno sa klijentima živimo sve te super brendove na kojima radimo, mi u agencijama imamo i delimičan pogled sa strane. Naša je uloga da gledamo i šire, i dublje, da primećujemo stvari koje su tek u začetku, da postavimo pitanja u skladu sa brendom i naslutimo odgovore u skladu sa ljudskom potrebom, pre nego što svi zajedno sednemo za okrugli sto.
U svemu smo partneri sa našim klijentima, pa i u menjanju sveta na bolje… Što je, zapravo, najlepša uloga koju možemo da imamo. Kako brendovima, tako i nama – važno je da za sobom ostavimo dobar trag.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.