Milena Đorić Gudurić, direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crnu Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, na forumu IZAZOV 2022 biće jedna od govornica u panelu na temu „Dobri brendovi, dobri tragovi„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori zašto društvena odgovornost mora biti utkana u stratešku komunikaciju svake kompanije.
Na koji način brendovi svojim delovanjem menjaju društvo i zajednicu na bolje?
Postoje razni načini na koje kompanije mogu da unaprede zajednice u kojima posluju. Na primer, umesto da prosto donirate novac nekoj organizaciji, što je svakako najbrže i najjednostavnije, dugoročno korisnije je nekome pomoći da bolje posluje, da nauči nove veštine, da uvede nove procese. Na ovaj način efekat promena kojima ste kao kompanija doprineli, trajaće duže a vrlo moguće i trajno menjati stvari na bolje. Danas biti društveno odgovoran znači podeliti specifična znanja iz industrije kojom se bavimo u korist onih kojima je podrška neophodna. Dobar primer je e-commerce projekat Superhero.rs koji smo po principu – od ideje do realizacije – donirali Nurdoru, jednoj od organizacija sa veoma važnom mislijom u našem društvu. Radi se o e-commerce platformi koja je za samo mesec dana od lansiranja uspela da prikupi čak 3 miliona dinara od građana, koji sada sa ponosom nose komade iz Superhero kolekcije u čast malih superheroja koji se bore protiv malignih bolesti, pri tom koristeći prednosti digitalnih plaćanja. Želja nam je da na ovaj način doprinesemo da se promeni kultura doniranja u Srbiji, kao i da Nurdor ima dodatni, održiv i konstantan izvor donacija koje se vrše digitalnim putem.
Očekuje li se danas od brendova da budu društveno odgovorni i zašto?
Teško je biti dugoročno uspešna kompanija u neuspešnom i nezadovoljnom društvu. Zato uopšte ne iznenađuje što kompanije sve više sredstava i resursa usmeravaju na poboljšanje uslova u lokalnim zajednicama ili čak rešavanje globalnih problema, poput klimatskih promena. Kompanije već neko vreme to ne rade samo zbog PR-a, već i zato što na duže staze, strateški gledano, poboljšanje uslova u društvu u kome posluju, znači poboljšanje i rast za njihov biznis. Zato se u kompaniji Mastercard vodimo filozofijom: Poslujmo dobro, čineći dobro.
Zašto društvena odgovornost mora biti utkana u stratešku komunikaciju svake kompanije? Da li će upravo to praviti razliku na tržištu u narednom periodu?
Društveno odgovorno poslovanje i održivo poslovanje da bi zaista bilo dobro i održivo mora da podrazumeva mnogo toga, ne samo stratešku komunikaciju već i obavezu visokog menadžmenta na ostvarenje filantropskih ciljeva kroz strateško poslovanje. Upravo zato je Mastercard kao kompanija koja je fokusirana na izgradnju inkluzivne i održive digitalne ekonomije, i koja je posvećena zaštiti životne sredine i društvenoj odgovornosti – ostavarenje filantropskih ciljeva postavila kao ključne vrednosti koje su direktno povezane s našim uspešnim poslovnim rezultatima. Dakle, dajući globalno obećanje da će postići nultu neto emisiju štenih gasova do 2050. godine i da će do 2025. da uvede milijardu ljudi i 50 miliona malih preduzeća u digitalnu ekonomiju, Mastercard je prošle godine izdao i svoje prve obveznice održivosti, po ceni od 600 miliona američkih dolara. Neto prihod od ovih obveznica biće raspoređen na investicije i doprinose zelenim i socijalnim inicijativama i programima, s ciljem postizanja inkluzivnog i održivog ekonomskog rasta zajednica širom svijeta u kojima Mastercard posluje.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.