Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Sanja Burgić, Executive Director, DPC Networks rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Iz perspektive kompanije DPC, koja je preko dvadeset godina uključena u više različitih segmenata koji klijentu omogućavaju uspešno predstavljanje na tržištu i komunikaciju sa konzumerima, od razvijanja i realizacije inovativnih rešenja kada je u pitanju štampa reklamnih grafičkih materijala, preko zaokruženog procesa brendiranja i označavanja na mestima prodaje, pa sve do oglašavanja u okviru najrasprostranjenije mreže LED displeja na teritoriji Beograda – DPC Networks, jedna reč koja bi opisala situaciju na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina jeste dinamičnost.
U protekloj deceniji svi smo suočeni sa brojnim izazovima globalnih razmera koji su neminovno uticali i na lokalno tržište oblikujući nove poslovne modele i način komuniciranja. Kompanije i klijenti koji su to prepoznali kao instrumente za uspešno prilagođavanje funkcionisanju u okolnostima koje se menjaju intenzitetom bez presedana, istovremeno se trudeći da nastave sa procesom unapređenja kako bi pružili tržištu novu vrednost, uspele su, ne samo da se održe, već i značajno prosperiraju. Nakon pojave globalne pandemije nesigurnost i neizvesnost su prevagnule, što se snažno odrazilo na celokupno tržište, koje se od početne zatečenosti i teškoća da uspostavi bilo kakvu ravnotežu, na kraju prošle godine ipak uspelo u značajnoj meri oporaviti. Ostaje težnja da se dostigne trend rasta pre pandemije, a ukoliko je moguće i prevaziđe u ovoj godini.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Marketing mreža je svojim nastajanjem, umrežavanjem svih učesnika tržišta marketinških komunikacija u Srbiji doprinela intenzivnoj i višesmernoj razmeni znanja i iskustava koje je oduvek bilo preko potrebno, zbog čega je njena uloga u daljem razvoju i edukaciji tržišta višestruko značajna. Trajanje je oduvek bilo najpouzdaniji znak suštinske vrednosti, a to što Marketing mreža traje već deset godina najbolje govori o njenom kvalitetu koji se postiže uz bezrezervni trud, zalaganje i angažovanje.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Uvek je zadovoljstvo i privilegija sarađivati sa profesionalcima u svojoj oblasti delovanja zbog čega saradnja DPC i Marketing mreže traje od trenutka nastajanja portala. Prateći napredak Marketing mreže i razvoj novih projekata, rado smo se uključivali i podržavali promovisanje svakog od njih zbog čega je svaki pojedinačno poseban i drag. Osvrćući se na trenutak koji je zauzeo posebno mesto u dosadašnjoj saradnji, tiče se svakako foruma Izazov kada je prvi put na LED displejima realizovana SMDOOH kampanja. Jedna od prvih inovativnih kampanja sa interaktivnim sadržajem uz emitovanjem tvitova u realnom vremenu na LED displejima koji su najavljivali festival uz plasiranje zanimljivosti i činjenica u vezi sa strukom i industrijom. Nakon ovog trenutka počelo je novo razdoblje za Digital Out of Home na našem tržištu – klijenti su počeli da razumeju i koriste mogućnosti i prednosti koje DOOH ima u odnosu na tradicionalne modele spoljašnjeg oglašavanja.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
Godina koja je pred nama je godina u kojoj će biti posebno važno identifikovati u kojim segmentima smo kao kompanije i brendovi u datim okolnostima pristupili na proaktivan i odgovoran način, a gde ima prostora za napredak, i to nedvosmisleno isticati kako bismo udruženim snagama bili pokretači pozitivnih promena ka stvaranju humanijeg okruženja u kome svakodnevno komuniciramo i dosledno poslujemo. Između svega ostalog, to će nužno značiti i zahtevati pažljivo i odgovorno postupanje i sa sredstvima koja u turbulentnom vremenu klijenti ulažu u kampanje. Mediji koji se mogu u realnom vremenu prilagođavati izuzetno promenljivim, neočekivanim i iznenadnim situacijama, menjati sadržaje i tako usmeravati poruke na situaciono odgovarajući način, odnosno omogućavati fleksibilnu, aktuelnu i pravovremenu komunikacije, a da to bude bez gubitaka kako za oglašivača tako i za provajdera oslonac su budućnosti. DOOH je upravo takav učesnik na tržištu komunikacija i verujemo da će u predstojećim izazovnim vremena ova prednost za sve korisnike biti dragocenost i neizostavan alat u “pažljivom rukovanju”.