Prema izveštaju agencije ZenithOptimedia izdvajanja za reklamiranje ove godine bi mogla biti uvećana za 3,9 odsto a iduće za 5 odsto. Ovaj rast se može očekivati najviše zahvaljujući rastu internet oglašavanja i jačanju globalne privrede. Ta agencija, sastavni dio Publicis Group, treće po veličini svetske marketinške grupacije, mereno po prihodima, iza kompanija WPP i Omnicom, predviđa tako da će globalno tržište oglašavanja do kraja ove godine vredeti 518 milijardi dolara.
Prognoza rasta za 2013 niža je u odnosu na prvobitnu procenu od 4,1 odsto. Prošle godine tržište oglašavanja u svetu poraslo je 3,5 odsto. “S jačajem globalne privrede, za kompanije će se otvarati veće mogućnosti širenja poslovanja”, rekao je Steve King, globalni izvršni direktor ZenithOptimedia grupe.
Međutim, u Portugalu, Irskoj, Italiji, Grčkoj i Španiji tržišta oglašavanja smanjuju se po stopama većim od samog privrednog pada, jer su lokalni oglašivači smanjili potrošnju kako bi srezali gubitke i sačuvali novac, a međunarodne kompanije usmerile svoje oglašivačke budžete na snažnije lokacije. Za periferno tržište evrozone stoga se predviđa da će se ove godine smanjiti za 7 odsto, a potom u 2014. stabilizovati, a godinu iza početi da raste i to po stopi od 3 odsto.
Najbrži rast oglašavanja zabeležiće istočna Evropa, potom srednja Azija i Latinska Amerika, navodi se u izveštaju. Potrošnja na internet oglašavanje premašiće ono u štampanim medijima u 2015. godini, budući da će oglašavanje u novinama i časopisima nastaviti da se smanjuje u proseku između 1 i 2 odsto godišnje, predviđa ZenithOptimedia. Internet, video i oglašavanje na društvenim mrežama, će da raste stopi od otprilike 30 odsto godišnje.
Izvor: Personal magazin