Svako ko je ikada pokušao da nešto kupi ili proda putem Interneta, sigurno se susreo sa Limundom. To je sajt za aukcijsku kupoprodaju na kome se može pronaći sve „od igle do lokomotive“ i za njega su, kao i za „sestrinski“ sajt Kupindo čuli svi koje zanima e-trgovina u Srbiji. Koliko je teško pokrenuti startup u Srbiji, kako to izgleda „boriti se sa vetrenjačama“ u svetu elektronske trgovine, za Marketing mrežu govori Vladimir Nikolić, generalni direktor i jedan od osnivača Limunda.
Kako ste došli na ideju da pokrenete sajt za aukcijsku kupoprodaju? I zašto baš naziv: Limundo?
Imao sam gomilu starih stvari koje su mi se vukle po kući. Otkrivši da mogu lako da ih prodam preko aukcijske stranice rodila se i ideja u porodici da ovaj način kupoprodaje može u Srbiji da postane zanimjliv. O imenu smo dugo razmišljali, pa i silne rečnike koristili, kako bismo našli pravu reč.
Na kraju smo izmislili naziv Limundo, naziv koji asocira na zeleni limun (inače, znak koji smo koristili za promociju žurke koju smo jednom organizovali). Da je naziv dobar, dobili smo potvrdu od osobe koja ne zna srpski. On je objasnio: LIberte (sloboda na francuskom) i MUNDO (svet na španskom) spojeno daje slobodan svet – Limundo.
Smatra se da je pokretanje startup-a u Srbiji kompleksan posao, isto kao i pokretanje bilo kog drugog biznisa. Sa kakvim ste se poteškoćama susretali na samom početku rada?
Vrlo je lako pokrenuti startup. Državna administracija je 2005. godine (kada je Limundo osnovan) bila vrlo jednostavna i brza. To su još dodatno poboljšali, tako da to svakako nije prepreka. Najveća prepreka je i dalje u glavama: ja to ne mogu, ko sam ja da želim da pokrenem svoju firmu i da se borim na tržištu protiv dosta starijih, iskusnijih i imućnijih kompanija. Čim taj strah izbaciš iz glave, prepreke nema.
Limundo je za veoma kratko vreme postao popularan, a broj korisnika je stalno rastao. Koliko su vam u tome pomagale marketing strategije i kojim ste se marketing i PR alatima služili?
Nismo imali velika sredstva, te smo zato ulagali u ono što imamo: 24h dnevno naše posvećenosti. A to je značilo da je stranica utegnuta i funkcionalna, da odgovor na svako pitanje brzo stigne (pa makar bilo i 2 ujutru). Time su članovi stekli poverenje i širili poruku o Limundu. Najjači alat po meni.
Dodatno smo kroz affiliate alate pomogli da korisnici lako podele sa prijateljima: koristim Limundo i volim ga. Neki su delili zato što su srećni što su Limundo našli, drugi zato što smo im nudili alat da reklamiraju aukcije koje se njima sviđaju, a treći zato što su kroz reklamu zaradili po novom članu.
Danas Limundo ima skoro 300 hiljada članova, a pre dve i po godine osnovan je i sajt za trgovinu po fiksnim cenama – Kupindo. Koje su osnovne razlike između ta dva sajta?
Na Limundu postavljaš predmete za koji ne znaš koju cenu da tražiš ili želiš vrlo brzo da prodaš predmet a tržište će odrediti cenu. Na Kupindu imaš kao kupac daleko veći izbor, prodaja je po fiksnoj ceni i kupuješ kad ti želiš. Najradije prodajem na Limundu (vrlo brzo prodam), a kupujem na Kupindu (ogroman izbor).
Limundo Fejsbuk stranica ima zavidnu bazu fanova – oko 26.000. Koliko i na koji način koristite društvene mreže u vašem poslovanju?
Koristim LinkedIn, vrlo korisna mreža preko koje sam upoznao zanimljive ljude. Twitter koristim ako želim da saznam šta se trenutno dešava u Srbiji i šire (zamena za TV i online novine). Facebook sam prestao da koristim pre godinu dana.
Limundo je u društvu najboljih poslodavaca u Srbiji. Prema rezultatima Infostudovog projekta “Najbolji poslodavac 2012.“, vaša firma je osvojila 3. mesto. Šta je to što Limundo pruža svojim zaposlenima i koliko ulaže u njhovu edukaciju?
Mlada smo ekipa, izbegavamo formalnost i procedure gde nema potrebe (to je konstanta borba, s obzirom da vremenom krećeš da komplikuješ stvari zbog rasta kompanije), možeš da radiš od kuće, šaljemo tim na seminare, konferencije i ulažemo u edukaciju (od obuka, preko knjiga i deljenje informaciju između ljudi u timu).
Vaš sajt je bio jedan od pionira elektronske trgovine u Srbiji. Kakva je situacija u e commerc-u danas?
Svakako bolja, ali i drugačija. Kad smo krenuli, ljudi su pitali: „A kome to treba u Srbiji, to neće kod nas uspeti.“ Kada su ljudi stekli iskustvo, bili su srećni što postojimo. I dalje jesu, ali su zahtevi sada mnogo veći. U zadnjih 16 meseci ljudi su postali toliko komotni na internetu, da sada pitaju:
„A gde je mobilna verzija?“
„Kada dolazi iPhone verzija?“
„Što nemate svoju kurirsku službu?“
„Hoću da platim preko online novčanika, da ne moram svaki put da trčim u banku i kucam podatke.“
Tržište je postalo zahtevnije i to je izazov na koji moramo brzo da reagujemo.
I za kraj podelite sa nama neke od vaših planova za dalji razvoj Limunda i Kupinda – šta vaši korisnici mogu da očekuju u budućnosti?
Veću lakoću. Razmišljamo šta može članovima da olakša doživljaj kupoprodaje, i u tom pravcu razvijamo više stvari istovremeno: sistem za lakše plaćanje i primanje uplata brže slanje i primanje paketa, brži pristup Limundu i Kupindu preko mobilnog telefona. Limundovce očekuje uzbudljivo vreme.
Autorka: Ivana Parčetić