Primer koji po mom mišljenju odlično opisuje značaj društvenih medija jesu WTF Jeans, zato ću ovih 500 reči iskoristiti da analiziram ovu studiju slučaja i opišem u čemu je pravi značaj društvenih medija. U vremenu kada se svako trudi da se izdvoji i bude drugačiji od okoline nekoliko momaka odlučilo se da osmisli WTF Jeans. To su specijalne farmerke za korisnike iPhone i iPod uređaja. Ove pantalone osmišljene su da budu gadget friendly. Naime, zadnji džep prilagođen je za lako ubacivanje i vađenje iPhona, jer su se korisnici žalili da im uski džepovi zahtevaju vreme i nerve pri korišćenju gedžeta. Pored toga, imale su i malu skoro skrivenu pregradu sa USB memorijom, jer ovi momci smatraju da sve treba pažljivo čuvati i redovno raditi back up podataka.
Poenta priče je u tome da je čitava promocija i prodaja ovih pantalona bila isključivo online. Prva stvar koja je bila veoma značajna jeste sajt za ove pantalone koji je dizajniran veoma dobro, korisnički vrlo pristupačan i jednostavan za upotrebu, a sa druge strane sa svim relevantnim informacijama. Cilj cele online kampanje bio je da što više korisnika društvenih medija završi baš na ovom sajtu, i u tome se uspelo. Svoju promo kampanju započeli su kreiranjem Facebook fan stranice koju su redovno i kvalitetno održavali. Postavljanjem video materijala, fotografija i tekstova koji interesuju i animiraju ciljnu grupu sadržaj ove stranice lako je postao viralan i ona je veoma brzo dobila veliki broj fanova. Vremenom su korinici sami slali svoje fotografije na kojima su u WTF farmerkama, što za jedan mlad brend predstavlja izuzetan značaj i pokazatelj uspešnosti.
Što se Twittera tiče napravljen je zvanični nalog preko kog su, takođe, delili sadržaj koji je retvitovima postao viralni, a masa je bila oduševljena kreativnošću ideje. Praćenjem #wtfjeans haštaga svako je mogao da se uključi u diskusije o ovom brendu i njihovom proizvodu. Kombinacija nekoliko društvenih medija se uvek pokazivala kao pun pogodak u Internet marketingu, zato su pri promociji koristili i YouTube. Zvuk + fotografija + video ostavlja mnogo veći utisak na publiku od ostalih medija. Primer je TV reklamiranje koje je efektniji medij od radija ili novina upravo iz ovih razloga. Trudili su se da na svoj kanal postavljaju video materijal vezan za njihov proizvod, ali i neke zanimljive video klipove koji animiraju korisnike. Pored svih ovih kanala promocije u okviru sajta napravljen je blog na kom su budući kupci između ostalog mogli da prate čitav proces stvaranja i izrade ovih pantalona. Svaki post na blogu je propraćen adekvatnim video klipom sa njihovog You Tube kanala. Pored njihove promocije i mnogi poznati portali i blogovi pisali su o ovom izumu. Osmišljene samo za dva momka, a na kraju napravljene u 2048 (2GB) primeraka i isto toliko puta prodate, ove pantalone pokazuju da se bez uloženog novca u promociju može kreirati brend sa definisanom ciljnom grupom. Treba napomenuti da ta ciljna grupa očekuje novu verziju ovih pantalona krajem ove godine.
Za mene, ovo je pravo, slikovito i realno objašnjenje u čemu je značaj društvenih medija danas.
Autorka: Marija Marković
Fakultet organizacionih nauka, Beograd