Tradicionalni PR nije mrtav, rekao je šef sektora za eksterne komunikacije finansijske kompanije „Nationwide“ Alan Oliver, tokom drugog dana konferencije „The Corporate Communication Experience II“.
Prema njegovim rečima, danas čak 43 odsto novinara kao izvore informacija koriste blogove ili društvene mreže, što umnogome menja PR profesiju. „Ranije su PR menadžeri ili šefovi PR sektora kreirali portale, uz pomoć istraživanja dolazili do informacija šta potrošači misle o brendu i na osnovu toga merili efektnost PR kampanja. Danas je komunikacija dvosmerna zahvaljujući društvenim mrežama, pa tako imate mogućnost da uspostavite direktan kontakt sa potrošačima, nakon plasiranja informacija odmah dobijate feedback, ali i informacije o efektima kampanje“, zaključio je Oliver. On je rekao da ipak ne morate po svaku cenu da izađete u onlajn sferu, samo zato što je to danas trend, jer to može na kraju skupo da košta neku kompaniju odnosno vašeg klijenta. Oliver je tokom predavanja kao loš primer naveo kompaniju „Nestle“ koja je imala veliku krizu samo zato što nije imala jasnu strategiju i plan komunikacije na društvenim mrežama, kao i poznati primer „Dominos Pizze“ gde su dva zaposlena samo jednim video snimkom koji je procurio na YouTube uspeli da ugroze reputaciju ove kompanije.
„Međutim, nije dobro ni da budete potpuno izolovani. Kad tad ćete morati da uđete u dijalog u onlajn sferi, a kada već uđete nemojte se stideti da odgovorite na teška pitanja. Analizirajte svaki tekst i svaki komentar na društvenim mrežama, jer samo to će vam pomoći da postanete bolji i pomognete svom klijetu“, naveo je šef sektora za eksterne komunikacije kompanije „Nationwide“. Na kraju predavanja, on je zaključio da će možda za nekoliko godina novi mediji u odnosu na tradicionalne imati primat u oblasti komunikacija, ali da je danas to apsolutno izjednačeno.