REGION – Investicije u digitalno oglašavanje i dalje rastu i u 2021. godini zabeležiće rast od osam odsto, a oglašivači će u proseku za njega nameniti više od pola miliona evra. Investicije u zakup oglasnog prostora u digitalnim medijima porašće za 14 odsto. U proseku će pojedinačno preduzeće za zakup u digitalnim medijima nameniti gotovo 400.000 evra, pokazuje aktuelno istraživanje iPROMa i Valicona o odnosu slovenskih preduzeća prema digitalnom oglašavanju u 2021. godini.
Istraživanje je realizovano u periodu između marta i juna ove godine. Učestvovalo je 225 slovenskih donosilaca odluka u oblasti oglašavanja i marketinga.
„Analize istraživanja realizovanih u periodu 2019-2021. ukazuju na stalni godišnji rast investicija preduzeća u digitalno oglašavanje koje je, u svetlu prošlogodišnjih dešavanja na tržištu, čak i poraslo i prevazišlo najave oglašivača sa početka 2020. Prošle godine je, naime, istraživanjem utvrđena 29 odsto rasta investicija u zakup oglasnog prostora u digitalnim medijima, dok je ovogodišnje istraživanje pokazalo da je stvarni rast dostigao čak 31 odsto. Po mojoj oceni će, prema rezultatima ovogodišnjeg istraživanja, investicije u digitalno oglašavanje biti veće od 90 miliona evra. Već iduće godine možemo očekivati da ćemo dostići prelomnih 100 miliona evra,“ rekao je Simon Cetin, partner u iPROMu.
Najviše investicija, čak 27 odsto, odnosno približno 136.700 evra po oglašivaču, oglašivači u Sloveniji su namenili za oglašavanje putem banera i oglasa. Taj udeo je skoro isti kao prošle godine, što ukazuje na to da ova vrsta oglašavanja i dalje drži prvo mesto među oblicima digitalnog oglašavanja.
Na drugo mesto se probio marketing e-poštom sa 21 odsto (prosečno ulaganje 107.800 evra po oglašivaču), a sledi ga oglašavanje na društvenim medijima sa 16 odsto (prosečno ulaganje oko 80.000 evra).
Najveća vidljiva promena u poređenju sa proteklom godinom je pad investicija u search marketing koji je prošle godine činio 18 odsto digitalnog oglašivačkog kolača, a ove godine samo 11 odsto.
Glavni razlog za korištenje digitalnog oglašavanja je njegova efikasnost, što je u ovogodišnjem istraživanju kazalo 76 odsto ispitanika.