TikTok je prva mreža u svetu koja je prešla fenomenalnu cifru od milijardu aktivnih korisnika.
Verovatno je i mreža koja je izazvala najveće kontroverze ikada. Marketinški potencijal TikToka prepoznao je veliki broj svetskih kompanija u različitim industrijama: Nike, Ralph Lauren, Burger King, Bioderma, Samsung… Dizajnerska kuća Guess među prvima se upisala na ovu listu, a svakodnevno postavlja visoke standarde na ovoj platformi. Čak je i medijski magnat Vašington post veoma aktivan na TikTok-u, čime se domaći mediji ne mogu pohvaliti – do danas je jedino portal Mondo napravio nalog na ovoj mreži. Bilo je još nekoliko pokušaja, ali pomenuti portal je jedini aktivan. Ipak, čini se da domaće kompanije i brendovi još nisu dovoljno upoznati sa činjenicom sve biznis aspekte i benefite TikTok nudi.
Mali broj domaćih kompanija i biznisa različitih sfera oprobao se na ovoj platformi, mahom oni čija korporativna vizija podrazumeva da idu u korak sa tržišnim inovacijama i maksimizuju sve biznis prilike. Stručnjaci još uvek istražuju benefite i način funkcionisanja ove mreže, ali je nesporno da TikTok može biti benefit strateškom razvoju poslovanja.
Sada je pravi trenutak da se oprobate na ovoj mreži, nemate šta da izgubite, a uvek možete ugasiti nalog ili jednostavno prestati da budete aktivni. TikTok u najvećoj meri koristi generacija Z, a oni žele kratak i zabavan sadržaj – ova platforma je najbolja za. Širina spektra publike i engagement na TikTok-u su impresivni. Iako je Instagram odgovorio pojavom Reels-a, čini se da TikTok i dalje drži primat kada je pitanju kratka forma videa od 15 sekundi. Čak 90 odsto korisnika TikTok-a pregleda sadržaj više puta dnevno, a analiza praćenosti postova više od 100.000 influensera potvrdila je i veću sklonost TikTok publike ka reakcijama na sadržaj nego na Instagramu ili Tviteru.
TikTok treba posmatrati i kao koristan alat za prilagođavanje biznisa različitim lokalnim tržištima. On omogućava kompanijama koje posluju na više tržišta da kreiraju marketinške kampanje na različitim jezicima i adaptiraju ih prema interesovanjima lokalne publike. Kompanijama se pruža niz kreativnih mogućnosti za promociju svoje ponude i pronalaženje adekvatne podrške njenoj promociji i popularizaciji na lokalu. Uostalom, neizbežno je približavanje čuvenoj generaciji Z. Oni će jednog dana raditi za vas ili sa vama – oni će vam biti kupci, klijenti, mušterije… Čime god da se bavite, ova generacija je konzument vašeg biznisa u budućnosti.
Kao i tradicionalne platforme, poput Youtube-a, i TikTok nudi mogućnost kompanijama da pokrenu sopstveni kanal koji mogu prilagoditi potrebama promocije svog biznisa. Biznisi mogu osnažiti svoju promociju deljenjem kratkih promo-videa i uspostavljanje brend partnerstva sa samom aplikacijom, a od skoro je na raspolaganju i TikTok advertajzing platforma opremljena poznatim alatima za praćenje biznis statistika, koja je još uvek u fazi testiranja, baš kao i samo oglašavanje, ali vredi isprobati sve opcije.
Odnedavno je moguće prijaviti se za test opciju TikTok for business, a savet je da to učinite što pre, kako biste među prvima testirali sve prednosti biznis korisnika. Za sada je moguće prebaciti profil na biznis opciju, čime ćete dobiti mogućnost da u opis profila ubacite link – što može biti link ka vašem sajtu ili nekom relevantnom izvoru informacija o biznisu.
Pitanje za kraj: kada se vaša publika prebaci na TikTok, da li ćete biti tu da im poželite dobrodošlicu?
Autor teksta: Jelena Džodan, Corporate Image Officer (Represent System)