Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Rekordna konzumacija medija u Hrvatskoj

REGION – Koronavirus globalno je izolovao više od 2 milijarde ljudi, što je dovelo do značajnih implikacija i na konzumaciju medija. Isti rezultati vidljivi su i u Hrvatskoj, a pregled stanja donosi Dentsu.

Prema podacima koje je objavio AGB Nielsen, TV gledanost je u proteklim nedeljama značajno viša u odnosu na isti period protekle godine, posebno od pojavljivanja prve osobe zaražene korona virusom u Hrvatskoj (24. 2. 2020.) te kontinuirano i dalje beleži značajan porast. U nedelju 22. 3. 2020., u vreme potresa koji je zadesio Zagreb i okolinu, gledanost televizije je dosegla najveće izmereno prosečno dnevno vreme gledanja po pojedincu od kad je merenja TV gledanosti u Hrvatskoj (1. 1. 2003.).

Ono što inače nije uobičajen trend je značajan porast gledanosti od 40% u prethodnoj nedelji (16. 3. – 22. 3. 2020.) na najmlađoj populaciji od 4 do 14 godina u odnosu na nedelju ranije što je posledica praćenja nastave putem dva TV kanala. No, zabeležen je i značajan porast gledanosti u toj nedelji u odnosu na prethodnu i kod populacije 15 godina do 22 godina (30%) te 30 godina do 44 godina (20%).

Posećenost web-stranica i internet pretrage u kriznom periodu

Uz porast TV gledanosti, jasno je vidljiv porast i u posećenosti internet stranica u poslednjem periodu, gde je takođe zabeleženo rekordno korišćenje u vidu otvaranja stranica i broju poseta domaćim web-stranicama.

Izvor: IPSOS Dotmetrics

Samo unazad nedelju dana dogodio se porast od 21% u posećenosti web-stranica (page visits) i 25% u pregledima tih stranica (page views) u odnosu na nedelju ranije. Zanimljivo je primetiti i veliki porast u posećenosti u nedelju 22. 3. 2020., kada se dogodio potres u Zagrebu i okolini, kada su ljudi neusporedivo više posezali za brzim informacijama dostupnima na internetu.


Izvor: IPSOS Dotmetrics

Izvor: IPSOS Dotmetrics

Takođe, samo ako uporedimo proteklu nedelju u odnosu na isti period prošle godine, porast u posećenosti web-stranica (page visits) je čak značajnih 53% te 45% u pregledima tih stranica (page views).

Daleko najposećenije stranice su news portali na kojima se ljudi informišu o aktuelnim događanjima. Protekle nedelje porast posećenosti news stranica (page visits) je porasla 23%, a broj pregleda tih stranica (page views) 27% u odnosu na nedelju ranije.

Ukoliko se osvrnemo na pretrage reči putem Google pretraživača, vidimo jasan i značajan trend porasta pretraga reči kao što su koronavirus, korona, covid i corona s najvećim rastom u subotu, 21. 3. 2020.

Izvor: Google Trends

No, ono što je takođe uočljivo je ukoliko dodamo pretraživanje reči potres, u nedelju, 22. 3. 2020., te pretrage daleko nadmašuju sve pretrage povezane s koronavirusom u tom periodu.

Izvor: Google Trends

Posledice koronavirusa i izolacije imaće i trajni učinak na ponašanje potrošača i njihov pristup medijima i informacijama. Što nam donosi budućnost, tek ćemo videti.

Izvor: HURA

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!