Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2019, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije i regiona izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Predrag Simić, kreativna direktor agencije Leo Burnett, izdvojio kao najbolje u 2019. godini.
Vip – Mame, dobro došle na svet
Verujem da je ove godine kampanja kompanije Vip – Mame dobrošle na svet, obeležila domaću advertajzing scenu i postavila jedan lep standard šta zapravo treba u sebi da ima jedna marketinška kampanja: inovativan i relevantan proizvod koji u svojoj suštini zadovoljava realnu ljudsku potrebu koja je do sada možda bila zanemerena, jasan insight i neočekivanu egzekuciju (rodila se mama). Divan primer koji potvrđuje da svi mogu biti na dobitku: klijenti, agencija, potrošači i naravno sve mame koje su se „rodile“ u prethodnom periodu.
Diesel – Enjoy before returning
Još jedan primer da ne postoji ništa jače od istine. Diesel je jednostavno, na sav glas rekao ono što se svi rade. Zato ga i volimo. Zato ćemo voleti i domaće brendove koji krenu ovim putem.
Greenpeace Romania – Curse For Good
Da za dobru kampanju nije potreban ogroman novac, dokaz su rumunske veštice. Rumunski advertajzeri godinama unazad koriste lokalno relevantne insight-e i iznova osvešćuju koliko je važno biti autentičan i svoj i kako najbolje moguće iskoristiti ono čime raspolažete. U ovom slučaju, to su veštice. Ne vidim razlog, da jedna ovakva kampanja ne bi mogla da se rodi i u Srbiji.
Volvo cars – THE E.V.A. INITIATIVE
U doba kada svi pričaju o DATI, a malo ko zna šta da radi sa prikupljenim podacima, Volvo nam daje primer kako na kreativan način iskoristiti sakupljeno znanje i unaprediti svoj proizvod. Na zadovoljstvo kupaca.
KAKO ADVERTISING MOŽE DA PROMENI SVET?
Izgleda kao da su svi u misiji menjanja sveta ovih dana. I advertajzing ima svoju ulogu u tome i ima već dosta primera kako se inovativnim kampanjama mogu osvetliti problemi i nepravednosti koje su dugo prisutne, počevši od ravnopravnosti među polovima, pa do zaštite životne sredine. Verujem da jedino bliskom saradnjom klijenata i agencija, mogu nastati proizvodi i kampanje koje mogu, ako ne promeniti, onda bar unaprediti živote ljudi.