SVET – TikTok je popularna društvena mreža za deljenje video snimaka nastala u Kini 2016. godine. Od njenog probijanja na internacionalno tržište 2017. godine, kada su platformu lansirali za iOS i Android, ova aplikacija doživljava neverovatnu popularnost. Samo u prvom kvartalu ove godine TikTok je preuzelo 188 miliona korisnika i na taj način ova aplikacija je prestigla Facebook i Instagram zauzevši treće mesto na svetu po broju preuzimanja.
Kako popularnost ove aplikacije eksponencijalno raste, tako i veliki broj brendova širom sveta uviđa njen sve veći marketinški potencijal, a neki od najvećih poput Nike-a, Walmart-a, Ralph Lauren-a i NBA lige su već i ugrabili deo tog prostora za sebe. Ipak, u poslednje vreme nameće se pitanje bezbednosti kako korisnika tako i onih koji se reklamiraju na ovoj mreži, a ne žive na području Kine.
TikTok nudi brendovima različite načine promovisanja na njihovoj platformi kao čto su hešteg izazovi, ful skrin tejkoveri, in-fid reklame i još dosta toga atraktivnog za one koji žele da dopru do njihove publike. I dok popularnost ove mreže nesumnjivo raste svuda u svetu, javljaju se sumnje, pogotovo u Americi, kada je u pitanju bezbednost podataka korisnika. Američki senator, Marko Rubio, na svom Tviteru vodi jednu pravu mini kampanju protiv TikTok aplikacije navodeći kako ova aplikacija cenzuriše i prikriva snimke demonstracija u Hong Kongu, a kao problem iznosi i to što jedna kineska kompanija prikuplja toliki broj podataka o stanovnicima i kompanijama u Americi.
Sa druge strane brendovi nisu zabrinuti oko ovakvih tvrdnji i toga ko stoji iza TikTok aplikacije i nastavljaju da koriste ovu platformu za promociju. ByteDance, kompanija koja je vlasnik TikTok aplikacije je čak izjavila da se podaci koje oni prikupljaju o korisnicima čivaju u Americi, a da za kinesko tržište koriste aplikaciju Douyin koja je kopija TikTok-a.
U ovoj godini koja je definitivno bila u znaku kineskog TikTok-a, ova aplikacija hvata zalet i dobija na popularnosti i u našoj zemlji. Ostaje nam da čekamo sledeću godinu i odgovor na pitanje: Da li su ove optužbe zasnovane na činjenicama ili je prašina koja se digla oko kineske aplikacije pokušaj konkurentnih kompanija da zaobilaznim putem vrate nešto od izgubljenih korisnika?
Izvor i foto: FCB Afirma