Saša Stanković, Digital Media Manager u agenciji MMB Media Agentur u Zagrebu i jedan od predavača u okviru Content Akademije, specijalno za Marketing mrežu govori zašto je SEO važan za poslovanje i imali li on „magične moći“.
Zašto je SEO važan za poslovanje?
SEO je od velike važnosti za svaku firmu koja želi biti prisutna u rezultatima pretrage na nekom od pretraživača (u našem slučaju možemo se fokusirati na Google). Naime, tehnike kojima se optimizuju stranica i sav sadržaj na njoj, omogućavaju pretraživaču lakše razumevanje usluga ili proizvoda koje nudimo, nezavisno od toga jesmo li velika, mala kompanija, start-up ili freelancer.
Jasno, SEO nije besplatan i ne treba ga gledati kao nešto što se usput odradi i ne košta ništa. To je pogotovo izraženo u veoma kompetitivnim industrijama kao što je turizam (iako je danas teško naći neku slabo kompetitivnu industriju). Tu do izražaja dolazi kreativnost i upornost pojedinaca da budu bolji i/ili drugačiji kako bi to i pretraživači prepoznali.
Možemo li reći da SEO ima „magične mogućnosti“ i zašto?
Iako možda SEO izgleda kao magija, ipak to nije tako. To je, pojednostavljeno, zajedno aktivnost i veština kojima se pretraživaču objasni koliko ste vredni i važni u industriji kojom se bavite. A onda će vam se Google zahvaliti boljim rangiranjem među rezultatima.
U kojoj meri su ključne reči, tagovi i opisi važni za pozicioniranje nekog sadržaja na Google pretraživaču?
Sve navedeno je važno. Veoma je teško kvalifikovati ih nekom „ocenom“, jer prilikom ispisivanja rezultata Google uzima u obzir veliki broj parametara. Činjenica je da se sve navedene stavke nalaze u tzv. „on-page SEO“ popisu obaveznih stavki s kojima se treba pozabaviti. Drugim rečima, nemojmo ih zaboraviti.
Na koji način content marketing transformiše komunikaciju brenda?
Content marketing je uneo jednu novu dozu svežine u komunikaciju, jer sada imamo i „ljudsku“ stranu priče. Nije tu samo službena objava PR tima, već imamo osobu imenom i prezimenom koja obavlja baš taj posao kao i ja, i ta osoba mi pomaže svojim savetima. Definitivno time ulazimo u jedan intimniji oblik komunikacije, jer programer priča s programerom, marketingaš s marketingašom, dizajner s dizajnerom. Tu se brendovi malo više „otvaraju“, a možda i dovode u položaj gde mogu biti i „povređeni“, ali mislim da je puno više pozitivnih strana od, onih, negativnih.
Šta učesnici mogu da očekuju od vašeg predavnja u okviru Content akademije?
Svakako jako puno slajdova, puno priče, ali i ideja i predloga s kojima odmah u ponedeljak mogu nešto napraviti. OK, možda čak i ne moraju čekati ponedeljak!
Dakle, nema prazne teorije, već praktična primena teorije kako bolje pozicionirati svoj brend, proizvod ili uslugu u beskranim prostranstvima interneta.
Content Akademija u Beogradu počinje 5. oktobra. Više informacija na https://represent.rs/schools/content-akademija/
Za čitaoce Marketing mreže obezbeđen je popust 10% na cenu kotizacije (promo kod: MMREZA).
Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić