Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Startapi su odlični pokretači ekonomije!

Daniel Ackermann, CEO agencije Degordian (Hrvatska), jedan je od mentora u okviru programa edukacije za startape na festivalu KAKTUS 2019. Tim povodom razgovarali smo sa njim o potencijalima startap ekosistema u Hrvatskoj.

Kako biste ocenili startap ekosistem u Hrvatskoj? Šta nedostaje i koji su potencijali?
Startap ekosistem se značajno razvija. Sećam se kada smo mi kretali, tada je bilo svega nekoliko startapova koji su bili na samim počecima. Danas ih ima mnogo, a sve češće mi se dogodi da za nekoga ni ne znam pa se kasnije ispostavi da se radi o veoma uspešnom startapu. Ipak, sigurno se ekosistem može još dosta razvijati. Najveći izazov je talenat i stav. S jedne strane, fali nam hrabrosti i ambicije, a nema ni mnogo ljudi koji su željni napraviti nešto veliko. S druge strane, kada se pojave takvi ljudi, onda nema dovoljno kadra sa potrebnim znanjima. Treće, iza nas nema dovoljno uspešnih startapa koji bi iznedrili kvalitetne mentore koji bi tada lako mogli pomoći.

Zašto je za jednu državu važan razvoj startapa i malih preduzetnika?
Startapi su odlični pokretači ekonomije. Već smo videli šta su učinili za Kaliforniju, Dablin i slično. Startapi generišu izvoz, inovaciju, grade najkvalitetniji talenat, osiguravaju veliki rast, a to naposletku i generiše plaćanje velikih poreza državi.

Na koji način primena startap modela poslovanja može da unese svežinu u poslovanje agencija?
Startap model razmišljanja je dobar i za agencije, ali i za većinu firmi. Neretko su startapi daleko zanimljiviji za rad, nego velike korporacije. Takođe, neretko startapi imaju daleko veći rast, kreiraju disrupciju za razliku od ustaljenih korporacija. Isto tako i agencije. Dobro je probati postići kulturu, momentum i agilnost startapa. Agencija koja to postigne, biće snažnija.

Šta startapi mogu da očekuju u okviru Vaše mentorske sesije?
Degordian je prošao sve. Od tima sa dvoje klinaca od 22 godine, do ozbiljne grupe od 200 ljudi. Pokretali smo agencije, startapove, nizali ogromne uspehe, kao i neuspehe. Pokušaću podeliti iskustva, pružiti uvid u naš put i otkriti što smo zapravo naučili.

*******

U okviru prvog dana festivala KAKTUS 2019 – Dana inovacija, 29. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, Marketing mreža organizovaće programe mentorstva i edukacije za startupe iz regiona Jugoistočne Evrope (Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Grčka, Crna Gora, Severna Makedonija, Rumunija i Albanija).

Program će obuhvatiti startupe iz MarTech (marketing, oglašavanje, društvene mreže, komunikacije, IoT, sadržaj, analitika, podaci, mašinsko učesnje, AI…), Gaming i FinTech (blockchain) industrije, u svim fazama razvoja (Alpha, Beta, Growth).

Edukacija i mentorske sesije za startape obuhvatiće teme iz različitih oblasti biznisa, marketinga, komunikacija, digitala i medija, a koje će voditi priznati stručnjaci iz ovih oblasti iz Srbije, regiona i Evrope.

Edukacija i mentorske sesije za sve zainteresovane startape su besplatne. Prijave su otvorene do 20. septembra na sajtu https://kaktus.rs/dan-inovacija/

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!