Pitali smo članove žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Miloš Skokić, Managing Partner u agenciji Žiška, rekao je…
Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored talenata, i inovacijama. Šta je za Vas inovativna kampanja? U kojoj meri su agencije u Srbiji s jedne, i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne digitalne kampanje?
Inovativna je ona kampanja koja uspe da izađe iz zadatih okvira naše struke i napravi pomak u našem razmišljanju, očekivanjima, ambiciji, otvori prostor za novi razgovor i natera nas da se odredimo po nekom pitanju. Možemo je prepoznati i po tome što o inovativnoj kampanji razgovaraju ljudi koje „ne interesuje marketing“. Ona postaje deo popularne kulture kao i deo jezika kojim govorimo. Na nivou društva ili na nivou neke grupe ljudi. Za brend, inovativna kampanja nije ona koja je napravila inkrementalni rast prodaje i ostvarila kratkoročni cilj, već kampanja koja nas je naterala da promenimo i promislimo sve KPI-jeve ispočetka. Ono što zovemo „game changer“.
Načelno, postoji spremnost i ambicija sa obe strane, ali prečesto se oslanjamo na entuzijazam i motivaciju izuzetnih pojedinaca koji rade u ovoj industriji. Radimo „na mišiće“ u okolnostima koje nisu uvek naklonjene inovativnosti – to vidimo po:
– Broju ASAP mejlova (podjednako od klijanata ka agencijama, koliko i od agencija ka podizvođačima i interno)
– Broju kampanja koje zajedno odrađujemo da zakrpimo rupe danas VS broju kampanja od kojih imamo visoka očekivanja sutra
– Neinventivnim postavljanjem KPI-jeva sa obe strane, koji od nas ne zahtevaju kreativnost, koliko operativnost na dnevnoj bazi i dobro raspoređene medijske budžete (populano: low hanging fruits).
Bez obzira na okolnosti, vidimo i neke dobre trendove poput liberalizacije tržišta agencija, ali i otvorenosti klijenata za to da dobri koncepti i ideje mogu doći sa raznih strana. Sve je više projekata gde kolaborativno radimo sa više veoma različitih učesnika, agencija, pojedinaca, content creator-a, a ovo okruženje, osim toga što finansijskim direktorima zadaje velike muke, može biti plodno tlo za novi talas kreativnosti i energije koja ranije nije postojala. Dodatna napomena za kraj: Hrabre i inovativne kampanje nisu digitalne, one su prosto kampanje.
Savet za sve one koji žele da prijave radove za nagrade KAKTUS 2019 – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Pozovite mamu ili druga iz osnovne i probajte da mu objasnite kampanju. Uradite to pet do deset puta i shvatićete kako da ispričate priču o svojoj kampanji sa najboljim rezultatom – sagovornik klima glavom i legit je zainteresovan / impresioniran onim što ste postigli. Zapišite najbolju verziju priče na papir i neka to postane struktura vašeg kejsa. To je početak.
Budite veoma precizni u jeziku koji koristite. Prijava je kratka forma koja ne trpi generička rešenja i prečice. Recite nam tačno šta ste uradili i zašto to niko drugi nije mogao uraditi sem vas. I zašto je to bitno. Sve to jezikom koji koristite kada sa kolegama pričate o svom radu, iskreno i neposredno.
Dajte nam „one-liner“. Jednu visoko zapamtljivu rečenicu koja će nam omogućiti da lako pozicioniramo vašu kampanju u moru drugih kada diskutujemo o njoj. „E, šta misliš o ovim likovima što su zamotali bilbord u bubble wrap?“ Ukoliko vam se učini da vaša kampanja nema prirodan one-liner, možda bi trebalo da razmislite o nekom drugom kejsu. Malcolm Gladwell to zove „obrokom i poslasticom“. Obrok bi bila činjenica da ste realizovali kampanju koja je zaista uspešna, postigli ste rezultate, sve je radilo kako ste zamislili. Poslastica je mali deo svega toga o kojem će ljudi zapravo prilčati i kako će se za godinu dana sećati te priče. Neophodno je da imate obe komponente.
Za kraj, ne pokušavajte da budete „Jack of all trades“. Znamo da ste uradili i bilbord. I aktivaciju na mestu prodaje. I imali ste influensere. Ali to nije ono što čini vašu kampanju dobrom, zar ne? Moj predlog je da „očistite“ prijavu od „fillera“ i da ostavite samo ono što je esencijalno i što pojačava gore pomenuti one-liner.
Srećno i vidimo se na dodeli!
*****
Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2019 su nove kategorije, među kojima je i Digitalna integrisana kampanja – kategorija u kojoj se prijavljuju najbolje kampanje koje su kreirane isključivo za online kanale komunikacije, uz korišćenje najmanje tri digitalna kanala komunikacije – social media, web site, mobile, IoT, AI, data, video, aplikacija,
Prijave za nagrade KAKTUS 2019 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/
Nagrade će biti svečano dodeljene na petom, jubilarnom, Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2019, koji će biti održan 29. i 30. oktobra u Madlenianum Opera & Theatre, pod sloganom „Make room for a new BLOOM“.