SVET – WARC je objavio da su prihodi od oglašavanja među ključnim kompanijama koje kontrolišu društvene medije i servise za poruke u prva tri meseca 2019. godine porasli za 26,2% i dostigli 17,9 milijardi američkih dolara.
Međutim, iako je ovaj rast nadmašio sve ostale sektore oglašavanja, iznosi otprilike tek polovinu stope rasta koja je zabeležena samo godinu dana ranije (51,6% u prvom kvartalu 2018.). Svih šest kompanija koje su analizirane u izveštaju – Facebook, Pinterest, Snap, Twitter, Tencent (WeChat / QQ), Weibo – zabeležile su pad rasta prihoda od oglasa u prvom kvartalu 2019. godine.
Usporavanje rasta oglašavanja na društvenim mrežama dešava se istovremeno sa ogromnim pritiskom zbog korišćenja korisničkih podataka kroz koji prolazi tech sektor generalno, a posebno Facebook. Nedavna istraživanja YouGov-a, Dentsu-a i Universal McCann-a, između ostalog otkrivaju da polovina potrošača veruje da tehnološke kompanije i društveni mediji imaju previše moći i uticaja, dok sličan procenat ispitanika smatra da je potrebna veća regulacija industrije.
Dve trećine korisnika ne veruje informacijama koje dolaze sa društvenih mreža, sa stopama od čak 82% u Velikoj Britaniji i 70% u SAD-u.
Istraživanje je pokazalo da 42,1% korisnika veruje mišljenju influensera kada je reč o proizvodima i uslugama, dok 71,1% ispitanika navodi bezbednost podataka kao svoju najveću brigu u slučaju kupovine na društvenim mrežama.
Više informacija o ovom istraživanju pročitajte ovde.