Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2018, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Nebojša Babić, kreativni direktor agencije Orange Studio izdvojio kao najbolje u protekloj godini.
Domaća kampanja koja je, po mom mišljenju, obeležila 2018. godinu je VIP NEO. Svojim vizuelnim standardima i jasnom prepoznatljivošću u moru bledih, neupečatljivih i neduhovitih kampanja, VIP NEO nastavlja da pomera standarde, da se ističe i da pomera granice. Iza nje sigurno stoji ozibljan rad, odlična komunikacija na relaciji agencija-klijent i mnogo maštovitosti.
Na globalnom planu, istakla se Super Bowl kampanja za Tide, koja se zasniva na konceptu svojevrsne metakampanje. Citirajući postojeće poznate i očekivane kampanje za druge proizvode, Tide uvodi novu formu u svet oglašavanja.
Ipak, kampanja koja je obeležila godinu je Burger King kampanja za Whooper, koja je izmenila način na koji razmišljamo o advertising industriji u doba visoke tehnologije. Ne samo da su iskoristili tehnologiju da zauzmu prostor, već su kreatori kampanje pronašli način da “nadmudre“ sistem i prilagode ga svojim potrebama.
Ono što očekuje kreativnu industriju u Srbiji u 2019. godini, ali i u dužem narednom periodu je redefinisanje tradicionalnog načina funkcionisanja na relaciji agencija-klijent. Pošto živimo u doba razvoja visokih tehnologija koje su sve efikasnije, dostupnije i jeftinije, moguće je da budućnost oglašavanja u Srbiji leži u povezivanju brandova sa malim agencijama ili grupama ljudi koji su u stanju da isporučuju kampanje za manje novca i jednako efikasno. U tom smislu, na najvećim advertising agencijama je da nađu način da ubede klijente da im i dalje veruju…