Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za digitalni marketing, a u okviru studije Agency Report.
Agencija Wireless Media našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na 15. mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2017. godini zabeležila rast po oba finansijska kriterijuma – 34,57% po poslovnom prihodu i 51,15% po neto dobiti. Wireless Media zapošljava 67 kolega i jedina je agencija za digitalni marketing u kategoriji velikih agencija po broju zaposlenih u 2017. godini.
Na visokom drugom mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti nalazi se agencija HTTPOOL. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 20,37%, neto dobiti za neverovatnih 72,11%, a uvećala je i tim za više od 18%. HTTPOOL dobio je u 2017. tri nova klijenta po projektu i pet na godišnji ugovor. Zanimljiv je podataka da je ova agencija nedavno potpisala ugovor o partnerstva sa Facebookom, čime je postala zvanični Facebook reseller partner na Balkanu, uključujući Srbiju, Bugarsku, Hrvatsku i Sloveniju.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti nalazi se agencija New Media Ideas, koja posluje u okviru agencije New Moment New Ideas Company kao zasebno pravno lice sa istim vlasnicima. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za nešto više od 3%, ali povećanje neto dobiti za skoro 91% i broja zaposlenih za 28,57%.
Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu i prvo po neto dobiti pripalo je agenciji DRIVE, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe. Ova agencija zabeležila je veoma stabilan rast u 2017. godini po oba finansijska parametra – 46,65% po poslovnom prihodu i čak 240% po neto dobiti. Drive je zaposlio sedam novih kolega u prošloj godini što je povećanje za 36,84%.
HUGE Media našla se na visokom petom mestu po poslovnom prihod i na četvrtom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 23,69%, kao i neto dobiti za skoro 62% i broja zaposlenih za 50%.
Na šestom mestu po poslovnom prihodu i na 16. mestu po neto dobiti nalazi se agencije DEGORDIAN. Ova agencija je uspešno poslovala u 2017. ostvarivši rast poslovnog prihoda od preko 40%, broj zaposlenih za 12,5% i pad neto dobiti za 4,64%. Degordian je u prošloj godini dobio šest novih klijenata po projektu (28,57%) i četiri na godišnji ugovoru (23,53%). Agencija Degordian posluje i u regionu sa centralom u Hrvatskoj, a nedavno su uveli novu uslugu u oblasti digitalnih komunikacija – Digi PR.
Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su i agencije Smart Web, Homepage, Webtise, Creitive Fonsoft, Digital4Global, Digital Mind, Žiška, Nextgame Digital, Executive Digital, PopArt Studio, Flexis Consulting, Like&Cookies, Web Business Solutions, Fifth Screen, Dkit, SVA New Media, Social Bear Media. Sve navedene agencije ostvarile su stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama. Pored toga, treba napomenuti da neke od navedenih agencija posluju u okviru drugih agencija, kao zasebna pravna lica.
Agencija Dkit dobila je u 2017. jednog novog klijenta po projektu i tri na godišnji ugovor. Homepage dobio je 24 nova klijenta po projektu i pet na godišnji ugovor.
Web Media Agency zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2017. za nešto više od 19%, pad neto dobiti za skoro 85%, ali i broj klijenata po projektu za 41,67% i na godišnji ugovor 26,92%. Pioniri Communications zabeležili su pad poslovnog prihoda za 2,66% i rast neto dobiti za 1,36%. Pioniri su izgubili jednog klijenta po projektu, a broj klijenata na godišnji ugovor nije se menjao.
Agencija koja je zabeležila veliki pad po svim kriterijumima analize je agencija Razor Communications – 45,02% po poslovnom prihodu, 59,46 po neto dobiti, a otpustili su čak 15 kolega što je smanjenje od 79%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 46 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama. Veliki broj agencija za digitalni marketing posluju kao preduzetnici i za njih nisu dostupni podaci o finansijskim rezultatima, te nisu bili predmet ove analize.
Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2017. porastao je za 26,92%, a neto dobit za čak 94,07%.
Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 22,71%, a u 2017. iznosio je 443. Najviše novih kolega zaposlile su agencije Four Dots (16), Žiška (9), Like&Cookies (9), Executive Digital (8), Huge Media (7) i Drive (7).
Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija do 15 zaposlenih 83%, zatim srednjih 15%. U velike agencije spada samo jedna agencija (Wireless Media).
Agencije za digitalni marketing ubedljivo predstavljaju najstabilniju i najbrže rastuću grupaciju agencija na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Povećanje poslovnog prihoda agencija za digitalni marketing samo potvrđuje da klijenti sve više novca iz budžeta odvajaju za digitalne komunikacije, što će po svim pokazateljima biti trend i u narednim godinama. S druge strane, gotovo sve agencije iz ove grupacije nude iste ili slične usluge, što bi moglo da dovede do zasićenja i monotonije na tržištu u narednom periodu.
Marketing mreža 1. novembra u ICT Hub Playground u Beogradu organizuje debatu na temu Agency THINK TANK – Keep it 100, sa početkom u 18 časova.
U okviru ovog događaja biće predstavljeni ključni rezultati #AgencyReport18, prve dubinske analize agencija koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, a o rezultatima i budućim trendovima govoriće predstavnici agencija obuhvaćenih istraživanjem.
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.
Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs
Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18
Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za digitalni marketing.
Autor analize: Marketing mreža
Odličan komentar – objava, čestitam!!
Pohvale za objavu, zanimljiv članak!
Zivimo u digitalnom vremenu, tako da se trend nastavlja.
Odličan članak