Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Ivom Radakovićem, Senior Marketing Directorom kompanije Vip Mobile.
Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018? U kom smeru bi trebali da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Možda je transformacija prejaka reč, brendovi se ne transformišu često i u velikoj meri. Međutim, brendovi moraju konstantno da se prilagođavaju, naročito načinom na koji komuniciraju sa korisnicima u smislu sadržaja i kanala komunikacije. Trenutno se o digitalizaciji mnogo više govori nego što se dešava, ali je svakako neizbežna i ima sveobuhvatan uticaj. Jaki brendovi će biti ti koji promovišu i sjajno se snalaze u digitalnom ekosistemu. Sa jedne strane izazov je prepoznati kako se menjaju navike i način života ciljnih grupa, a sa druge strane potrebno je biti lider, voditi i ohrabrivati druge da aktivno učestvuju u digitalizaciji društva zato što će koristi za sve biti ogromne.
Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Hrabri brendovi se ne libe da naprave iskorak, imaju pozitivan odnos prema promenama u okruženju i aktivno se prilagodjavaju novim potrebama na tržištu. Takodje imaju visok nivo korporativne društvene odgovornosti i konzistentnost koja uliva poverenje. Jedan dobar primer je Virgin sa svojim jednostavnim poslovnim modelom i obećanjem korisnicima da će imati nesumnjivo najbolje korisničko iskustvo.
Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
Nama je važno da korisnici prepoznaju fer i transparentan način na koji radimo i komuniciramo sa njima, koji doprinosi izgradnji međusobnog poverenja. Osnova za uspostavljanje tog poverenja je naravno relevantnost i kvalitet naših proizvoda i usluga. Pored toga, Vip je greenfield u pravom smislu te reči. Krenuli smo pre 11 godina sa jedne novobeogradske livade i uspeli do danas da zadržimo taj preduzetnički startup duh, tu mladalačku energiju i razigranost na koju smo ponosni i koja je važan deo našeg brenda. Mislim da upravo ove vrednosti delimo sa velikim brojem korisnika koji nas prate i razumeju to što radimo, a to je osnova za razvoj iskrenog međusobnog odnosa brenda i korisnika. Poverenje i emocije prema brendu ne možete kupiti skupom kampanjom.
Kada je pravi trenutak za eksperiment i kampanju na granici rizika?
Uvek. 🙂 Ali pomaže kada imate dobar proizvod ili poruku sa kojim želite da zauzmete jasnu poziciju na tržištu, ili inovaciju koja zahteva pažnju. Kampanja na granici rizika koja pobudi veliko interesovanje, a nema relevantan proizvod iza sebe je samo uzalud potošena pažnja javnosti. Zbog toga je važno uskladiti komunikaciju i proizvod, odnosno voditi računa o integrisanim marketinškim aktivnostima i ciljevima koje je potrebno postići. Mi smo prošle godine lansiranjem NEO tarifa za desetogodišnjicu Vipa napravili dobar primer integrisane kampanje, koja je odlično pozicionirala jedan sjajan proizvod hrabrom komunikacijom i kreativnim rešenjima. Pažljivo osluškivanje tržišta i potreba korisnika definiše strategiju i pravi trenutak.
Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Kada govorimo o Vipu, 2018. godinu vidimo kao šansu da ponovimo i nadmašimo poslovne uspehe iz prethodne godine. U 2017. godini smo napravili velike promene na tržištu telekomunikacija u Srbiji, i, ako govorimo o eksperimentima i transformacijama, ova je bila uspešna i donela je odlične rezultate. Zbog toga u 2018. godinu ulazimo motivisani i radujemo se novim prilikama.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić