Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Mullen Lowe&Friends, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju Društvu matematičara Srbije.
Tim povodom, razgovarali smo sa Bojanom Ninkovićem, Managing Director & Chief Consultant u agenciji Mullen Lowe&Friends i dr Vojislavom Andrićem, predsednikom Društva matematičara Srbije.
Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Mullen Lowe&Friends: Na prvom mestu želimo da pohvalimo ideju za ovakvu akciju, a ujedno i da se zahvalimo na mogućnosti za ušešće, jer mislimo da je ovo odlična prilika da na pozitivan i kreativan način utičemo na današnjicu u kojoj živimo. “Priroda je ogromna knjiga u kojoj je napisana nauka. Ona je stalno otvorena pred našim očima, ali je čovek ne može razumeti ukoliko prethodno ne nauči jezik i slova kojim je napisana. A napisana je jezikom matematike.” Rene Dekart
Naša motivacija su bila izvanredna i veoma uspešna deca matematičari, koja sa takmičenja iz celog sveta donose najsjajnija odličja, a malo ko to primeti, nagradi ili zapamti. Cilj nam je da se podigne svest javnosti o ovim sjajnim umovima, da oni postanu novi uzori našoj deci, da podstaknemo interesovanje za nauku i podignemo nivo edukacije u Srbiji. Mnogima sama pomisao na matematiku već zadaje glavobolju, ali ako joj se pristupi na pravi način ona može biti vrlo zanimliva i zabavna.
Društvo matematičara Srbije: Danas je znanje važnije nego ikad, ali u Srbiji se o vrednosti obrazovanja vrlo malo govori i malo se čini na tom polju. Verujemo da od toga koliko smo u stanju da motivišemo decu da se obrazuju i stiču znanja, direktno zavisi budućnost zajednice u kojoj živimo. To je naša motivacija. Verujemo da je veoma važno da priča o znanju ne bude dosadna. Nauka je uzbudljiva, učenje je uzbudljivo, zato o ovim temama treba da se govori na kreativan i zabavan način.
Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Mullen Lowe&Friends: Konstantno upoznavanje i povezivanje sa ljudima, negovanje tih odnosa i konstruktivan dijalog su danas vrlo važni za održivost i poboljšanje poslovnog uspeha. Takođe, razmena iskustava struke je važna kako bismo lakše i bolje pratili trendove i tendencije u cilju unapređenja sopstvenog poslovanja, ali nam takođe pomaže da budemo slobodniji, samopouzdaniji, odvažniji. Zajednička saradnja i stečena iskustva kreativne struke mogu mnogo doprineti podizanju svesti javnosti: za mnoge probleme sa kojima se suočavaju ugrožene grupe, nerešena socijalna pitanja u našem okruženju, kolektivne probleme koji utiču na većinu populacije, povećanju stepena opšteg obrazovanja i edukacije, kao i formiranju ekološke kulture savremenog čoveka. Mislim da nam ova akcija na najbolji mogući način omogućava da postignemo ove ciljeve i na taj način maksimalno doprinesemo našoj zajednici.
Društvo matematičara Srbije: Kao pojedinci ne možemo mnogo promeniti stvari i naša reč se ne čuje daleko. Zajedno, možemo da dođemo do ljudi. Kada uspemo da pokažemo potrebu i značaj kvalitetne edukacije tada možemo da se oslonimo na poverenje i podršku zajednice. Što je veća zajednica koja prepoznaje potrebe društva, veće su šanse da napravimo promenu i ostavimo trag.
Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Mullen Lowe&Friends: Kreativnost za privredu jedne države je od velikog značaja s obzirom da je odnos ove industrije u bruto društvenom proizvodu, u svetu, iz godine u godinu sve veći. Kreativna industrija je zapravo pokretač inovativnosti i u drugim industrijama koje takođe učestvuju u BDP-u jedne zemlje, pa je samim tim jako važan činilac u razvoju privrede jedne zemlje, a naročito za Srbiju u kojoj je kreativni potencijal na veoma visokom nivou.
Društvo matematičara Srbije: Danas je znanje ključni pokretač razvoja svetske privrede, važan izvor za povećanje produktivnosti I konkurentnosti u svetu. U Srbiji je obrazovanje potcenjeno i na znatno nižem nivou nego što bi moralo da bude. Podsticanjem edukacije, povećanjem efikasnosti u obrazovnom sistemu, ohrabrivanjem mladih da svakodnevno rade na sebi i svojoj budućnosti, stvaranjem novih stručnjaka u raznim granama nauke svakako možemo biti veoma bitan element u razvoju privrede naše zemlje.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić