Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pregled najuspešnijih PR agencija u Hrvatskoj u 2016.

REGION – Za hrvatsku PR industriju 2016. bila je vrlo dobra godina. Većina velikih agencija zabeležila je rast prihoda i dobiti, a najveći bum napravila je agencija 404.

U samo tri godine otkako je osnovana 404 se probila na sam vrh najvećih 10 agencija. Prošle godine su joj prihodi gotovo udvostručeni, s 15 na 27 miliona kuna, dok je dobit skočila za 53,3 odsto, na 4,2 miliona kuna. Na čelu PR i digital agencije 404 nalaze se Nikola Vrdoljak i Martina Pintarić.

Millenium promocija dugo vremena je prema prihodima bila vodeća domaća PR agencija. Nakon proboja 404 pala je na drugo mesto. Osim PR-a, Milleniumu dobar deo prihoda dolazi od marketinga i zakupa oglasnog prostora. Prošle godine je agencija čiji su suvlasnici Božo Skoko, Mario Petrović i Marija Šimić prihodovala 22,4 miliona kuna (+6,8 odsto) uz 1,2 milion kuna zarade (+17,5 odsto). Osim u Hrvatskoj, Millenium posluje u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Na trećem mestu sa 15,5 miliona kuna prihoda nalazi se agencija Alert. Slično kao Millenium, Alertovci se uz PR bave marketingom i oglašavanjem te su prisutni u Sloveniji, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Agencija je osnovana 2004., a njen osnivač i vlasnica Lana Bedeković Rosandić pre je radila u stranim PR i marketinškim kompanijama.

Četvrtu poziciju među najvećih 10 drži Komunikacijski laboratorij, koji vodi Manuela Šola, sa 10,7 miliona kuna prihoda i 478.200 kuna dobiti. U PR poslu Šola je od 2004., a sve do prošle godine njena agencija nosila je naziv Abrakadabra.

Media Val na petom mestu osnovana je 2003. godine. Agenciju vodi pet partnera, a u poslednje tri godine prihodi im imaju stabilan rast. Prošle godine iznosili su 8,4 miliona kuna (+4,2 odsto), uz 435.000 kuna dobiti.

Na šestoj poziciji je agencija Integralni marketing i komunikacije (IMC). Vlasnici su joj sestra i brat, Ankica i Ivica Mamić. IMC je prošle godine imao snažan rast prihoda, na 6,3 miliona kuna (+25,6 odsto), što je Mamićima donelo 211.100 kuna zarade.

Agencija Madison Consulting u vlasništvu Mladena Hrgareka i Davora Kusteca drži sedmo mesto. U 2016. poslovala je sa 5,5 miliona kuna prihoda (+8,6 %) i milion kuna dobiti (+25,8). U poslednje tri godine Madison ima stalan rast prihoda i dobiti.

Na zadnje tri pozicije nalaze se agencije Hauska i partner, Dialog komunikacije i Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri.

Hauska posluje više od 25 godina. Prva kancelarija je otvorena u Austriji, a 2000. u Hrvatskoj. Na čelu agencije je Leo Hauska, a ima još četvoro partnera. Prošle godine su poslovali sa 4,8 miliona kuna prihoda (-15,6%) i 357.000 kuna dobiti (-46,9%).

Na čelu Dialog komunikacija je Marina Čulić Ficher koja je ujedno i vlasnica agencije. Prošle godine je poslovala s 4,7 miliona kuna prihoda, što je za 53,7 odsto više nego godinu pre. Imala je i značajan rast dobiti na 558.700 kuna.

Iako po prihodima ne ulaze u top 10, tportal.hr navodi i kako su poslovale još neke poznate PR agencije.

Agencija Grayling der je jedne od najvećih globalnih agencija za odnose s javnošću. U Hrvatskoj su otvoreni od 2003. godine. U poslednje dve godine prihodi Graylinga su narasli za oko dva miliona kuna, na prošlogodišnjih 4,6 miliona kuna (+51,85 posto).

Ceo tekst pročitajte na tportal.hr

Autor: Luka Filipović

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!