SVET – Globalni oglašivači prepoznali su važnost ulaganja u digitalno oglašavanje jer se njegov udeo u celokupnom oglašivačkom budžetu kreće samo uzlaznom putanjom.
Procenjuje se da su ulaganja u digital u 2016. godini iznosila oko 33% ukupog ulaganja u digital, a prognoze su da će se do kraja 2018. udeo digitalnog oglašavanja preći 37%. Dok digital bude i dalje rastao, ulaganja u televizijsko oglašavanje više neće toliko biti u fokusu oglašivača jer sledeće godine očekujemo pad od 1,5% u odnosu na prošlu godinu. Godina 2018. trebala bi stoga biti odlučujuća godina u kojoj će ulaganje u digitalno oglašavanje premašiti ulaganje u televizijsko s 37,5% na globalnoj nivou (izvor: McKinsey & Company, 2016.). Ovom globalnom porastu posebno pridonosi Velika Britanija čiji oglašivači bez sumnje osluškuju navike svojih potrošača; u ovoj godini procenat ulaganja u digitalno oglašavanje trebao bi sa prošlogodišnjih 52% porasti na čak 55%. (izvor: Warc Data: Adstats, International ad forecast, 2016.).
No, ne zaostaju ni SAD u kojima spomenuti procenat sa 35,8% u sledećoj godini prema predviđanjima raste na 38,4%. Čak štaviše, u SAD-u bi već 2017. godina biti prelomna jer bi udro digitalnih ulaganja trebao premašiti onaj na televiziji za skoro 3% (izvor: eMarketer 2016.).
Bitno je spomenuti i kako u SAD-u mobile oglašavanje, kao deo ulaganja u digitalno oglašavanje, zauzima poveći deo kolača – tokom ove godine očekivan je porast ulaganja od 3,5%. Zašto baš mobile oglašavanje? Oglašivači u SAD-u ne skrivaju da svoje poteze baziraju na aktualnim podacima o medijskim navikama svojih potrošača. U periodu od 2014. do 2020. očekuje se porast „mobile korisnika“ od čak 17 miliona! (izvor: eMarketer 2016.).
Ceo tekst pročitajte na portalu poslovni.hr.