Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Ekonomski i socijalni doprinosi oglašavanja na nivou EU

U izveštaju nedavno sprovedene studije „The Economic Contribution of Advertising in Europe“ s ciljem da se identifikuje ekonomski i socijalni doprinos oglašavanja, ističe se značaj oglašavanja u generisanju ekonomskog rasta u Evropi.

Koristeći ekonometrijske modele, studija koju je naručilo Svetsko udruženje oglašivača i partneri iz drugih industrija pokazala je da je doprinos advertisinga skoro 6 miliona radnih mesta širom Evrope i 4,6% od ukupnog BDPa.

Novi izveštaj ukazuje da svaki evro potrošen na oglašavanje značajno podstiče BDP sa dodatnih 7 evra, pospešuje inovacije, podržava zapošljavanje i pomaže finansiranje važnih usluga.

Studija je označila tri ključne oblasti u kojima je advertising indukovao direktne ili indirektne koristi za evropske ekonomije ili građane:

Ekonomske koristi: Procenjuje se da svaki evro potrošen na oglašavanje dodaje sedam evra BDPu. To znači da je 92 milijarde evra potrošeno u Evropi na oglašavanje u 2014. doprinelo 643 milijarde BDPu, što predstavlja 4,6% ukupnog BDPa Evrope.

Studija je pokazala da oglašavanje doprinosi privredi još šire, kroz sposobnost da podrži konkurentnost, omogući potrošačima informacije o proizvodima i uslugama i pomogne da se uveća njihov izbor robe i usluga. Ovo povratno donosi inovacije podstičući poslove da kreiraju diferencirane proizvode i usluge, dozvoljavajući im da nadmaše konkurenciju ne samo unutar Evrope već i širom sveta.

Koristi za zapošljavanje: Advertising omogućava skoro 6 miliona radnih mesta u EU, što je ekvivalent 2,6% ukupne zaposlenosti u EU. To se manifestuje u tri oblasti:

  • Ljudi zaposleni direktno u produkciji oglašavanja. Ti poslovi čine 16% od ukupno 5,8 miliona radnih mesta podržanih advertisingom. Studija isključuje zaposlenost koja se odnosi na “in-house” produkciju oglašavanja.
  • Radna mesta otvorena u medijima i kao online poslovi finansirani od oglašavanja, uključujući novinare, kreatore sadržaja kao i ljude koji rade u OOH industriji ili televizij.. To čini 10% od 5,8 miliona radnih mesta. Tu je i veća sigurnost radnog mesta i veća prosečna zarada u odnosu na ostatak privrede.
  • Takođe, postoje radna mesta koja su otvorena šire u privredi kao rezultat oglašivačke aktivnosti. Ona se kreću od poslova prodaje, do onih koji podržavaju oglašivačke poslove. Takođe uključuju one poslove koji su nastali tako što je oglašavanjem podstaknuta tražnja za njihovim proizvodima ili uslugama. To čini 74% od 5,8 miliona radnih mesta.

Društvene koristi: Oglašavanje pruža lične i društvene benefite kroz finansiranje medijskih usluga, delimično ili u celosti. Omogućava da građani EU imaju koristi u vidu vesti, zabave i sredstava komuniciranja po nižoj ceni ili čak besplatno. Raznovrsni sadržaji finansirani su od 92 biliona evra koliko je 2014. godine potrošeno na oglašavanje.

Outdoor advertising takođe pruža dodatne pogodnosti građanima u vidu unapređenja urbanog ambijenta, dok pretraživači omogućavaju ljudima da smanje troškove i vreme dolaženja do novih informacija.

Bez oglašavanja, finansiranje svih vrsta medija bi bilo smanjeno, što bi moglo dovesti do toga da se televizija sve više bazira na pretplati, pluralizam i nezavisnost novina i magazina smanji, a da radio stanice ne mogu da obezbede vesti i zabavne sadržaje koji ispunjavaju ceo dan. Uz to, profesionalni sport i kulturna dešavanja bi morali obezbediti finansijsku podršku iz nekog drugog izvora.

Oglašavanje u velikoj meri obezbeđiuje besplatne online usluge, koje ljudi širom Evrope koriste uz male ili nikakve troškove. Na primer, oko 70% gradjana EU redovno koristi email usluge, dok je korišćenje društevnih mreža široko rasprostranjeno.

“Oglašavanje predstavlja vitalni ekonomski motor koji podstiče konkurenciju, uvodi inovacije u poslovanje i obezbeđuje značajne koristi društvu kroz finansiranje ili delimično finansiranje medijskih usluga, od vesti do zabavnih sadržaja. Pri kreiranju oglašivačke politike bi trebalo imati na umu činjenicu da restrikcije oglašavanja imaju važne socijalne, kulturne i ekonomske reperkusije”, rekao je Stefan Loerke, direktor Svetskog udruženja oglašivača.

Evropska reklamna industrija poziva na obustavljanje daljih ograničavanja oglašavanja, kako bi se detaljno procenili sveukupni uticaji bilo koje nove mere, kao i njihove neželjene posledice. U ovom trenutku, industrija je zabrinuta da će revizija audio, vizuelnih i medijskih servisa kao i direktive koje se odnose na e-privatnost stvoriti dodatna ograničenja, koja negativno utiču na evropsku digitalnu ekonomiju i smanjuju njen potencijal u kreiranju napretka i više radnih mesta.

„Value of Advertising“, nezavisna studija koju je sproveo Deloitte, identifikovala je mnoštvo koristi koje oglašavanje generiše u celokupnoj privredi, otvaranju radnih mesta i civilnom društvu.

“Advertising je važan za otvaranje novih radnih mesta, inovacije, kulturu, zabavu i podržava pluralizam medija, kao osnovnu demokratsku slobodu. Te koristi prožimaju celokupno tkivo društva“ rekao je Loerke.

Više informacija pročitajte OVDE.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!