REGION – „Bihevioralni marketing je grana marketinga koja se bavi analizom ponašanja korisnika, odnosno kupaca. Počeo je online, ali se sve više primenjuje i offline. Praktično ga koriste svi koji se bave marketingom. Ponekad nisu toga svesni ili su svesni, ali ne znaju protumačiti podatke i na temelju njih kreirati kvalitetnije marketinške kampanje“, rekao je za poslovni.hr Dalibor Šumiga, osnivač agencije Promosapiens, specijalizovane za bihevioralni marketing.
Prema njegovim rečima, da biste prodali, ne smete prodavati, a to je najveća greška koju hrvatske kompanije rade.
„U silnoj želji da što pre naprave pozitivan rezultat ulaze u tzv. ‘Panic mode’ i agresivno spamaju svoje potencijalne kupce. Digitalni kanali se vrlo često zloupotrebljavaju za ‘old-school’ PR objave koje su podrazumevale jednosmernu komunikaciju – ja malo pričam o svom brandu, a kupac me pažljivo sluša. Današnje društvo ne funkcioniše na taj način, oni žele biti uključeni u razgovor. Kad pričate o sebi, u vašem mozgu raste nivo dopamina, neurotransmitera odgovornog za zadovoljstvo i nagradu, ali to nije slučaj kad slušate druge kako pričaju o sebi. Ne možete govoriti ‘naš biznis je fokusiran na kupca’, a pričati o sebi“, dodao je Šumiga.
Ceo tekst pročitajte OVDE.