Kreativna direktorka beogradske agencije „McCann Erickson“ Jana Savić-Rastovac specijalno za Marketing mrežu govori da li kriza guši kreativnost, čime se treba voditi pri kreiranju kampanje, kao i u kojoj meri je digitalizacija izmenila oglašivačku industriju.
Kakva je strategija agencije McCann Erickson u pristupu klijentima čiji su budžeti za marketinške aktivnosti sve tanji zbog krize?
Strategija je partnerstvo, kako u okolnostima krize, tako i van nje, a ključevi uspeha su znanje i posvećenost, individualni talenti i zajednička strast.
U kojoj meri kriza guši/podstiče kreativnost u oglašivačkoj industriji?
Prvi kanski Lav za Srbiju, kampanje u najužem izboru na festivalima „Eurobest“ i „Golden Drum“, nagrade na portalu „Ads of the world“, nekoliko priznanja dodeljenih od strane UEPS-a – sve nam se ovo dogodilo u doba krize. Mislim da je ovo pravi odgovor na vaše pitanje.
Budući da ste kreativac, čime se vodite kada osmišljavate i kreirate kampanju za nekog klijenta?
Vodim se, pre svega, temeljnom analizom brenda i korisnika, dobro postavljenom strategijom i svojom kreativnom intuicijom.
U kojoj meri su digitalizacija i društvene mreže izmenile kreativnu industriju i kako se prilagoditi promenama?
Čini mi se da je kreativna industrija još pomalo zbunjena potresom koji je digital uneo u sferu oglašavanja, iako je on već sasvim izvesno deo nove realnosti. Verujem da nas u Srbiji najuzbudljivije iz digitalne sfere tek očekuje i da će pojedini aspekti ovog medija zauvek promeniti odnos brendova prema svojim korisnicima. A kreativnost, kao i uvek – nova, uzbudljiva, iskrena, papir ili interfejs, svejedno.
Kako biste ocenili trenutnu situaciju u kreativnoj industriji u Srbiji, a kako je vidite za pet godina?
To što ne radimo u Londonu ili Njujorku ne sprečava nas da glavama budemo u centru zbivanja.
Internet je, što se mene tiče, izbrisao sva moguća opravdanja. Stalna edukacija, temeljno istraživanje, praćenje trendova u industriji, tehnoloških inovacija, za nas u agenciji to je obavezna lektira koju ne čitamo pod moranjem, već zato što želimo.
Što se tiče ocene stanja kreativne industrije u Srbiji – za ono što sa sigurnošću znam da možemo, ocena je deset, a za ono što je ostvareno ocena je u proseku – šest.
Autor: Ivana Parčetić