Inspiracija je varljiva prijateljica i ponekad se ne pojavljuje upravo onda kada bismo to želeli. Međutim, kako rad u digitalnoj agenciji često podrazumeva ograničeno vreme i stroge rokove, inspiraciju treba probuditi bez obzira na to što ona možda želi koju minutu duže ostati u krevetu.
Bez inspiracije i kreativnih ideja nema ni dobrog contenta ili digitalnog marketinga, a proces dolaska do njih neretko je složen i izazovan. Evo kako to izgleda iz iskustva agencije Jasno&Glasno.
Informacije stvaraju okvir za ideje
Kada promišljamo o idejama za klijenta, konkretne informacije temelj su za njihovu razradu i uobličavanje. Čime se klijent bavi? Koji su mu ključni ciljevi i misija? Koja mu je ciljana publika? Kakav je sadržaj prikladan u skladu s njegovim aktivnostima i smernicama? Kako su njegove aktivnosti izgledale do sada? Konkretni odgovori na ta pitanja donose nam konkretne informacije, kao i okvir u kojem se ideja rađa i dalje razvija. Ne treba posebno napominjati kako je u vreme interneta put do informacija olakšan, ali interni korporativni materijali i direktan kontakt sa klijentom još uvek mnogo znače.
Analiza određuje smer za ideje
Analiza je prirodni “nastavak” procesa prikupljanja informacija te pruža konkretniju sliku o tome u kojem smeru možemo raspiriti sopstvene ideje. Ako potencijalni klijent želi obogatiti sadržaj svoje web stranice, bitne su nam statistike o njenoj posećenosti, kao i demografski presek publike. Ako pak želimo privući neki novi segment publike, važno nam je znati šta ta publika radi, voli i kako “diše”. U analizama su pritom preko potrebni brojni digitalni alati poput Google Analyticsa i Facebook Insightsa, ali i stručne publikacije i istraživanja.
Brainstorming još uvek bitan
Brainstorming toliko je korišćen i izvikan pojam da već pomalo deluje “istrošeno”, ali reč je o praksi koja u velikom broju slučajeva još uvek pali. Bilo da je reč o grupnoj e-mail konverzaciji ili klasičnom okupljanju za stolom, brainstorming jedna je od najkorisnijih i najzabavnijih stvari u procesu generisanja ideja – bez obzira na to mozgate li o temama za svoje blog postove i članke ili o digitalnoj strategiji za budućega klijenta. Premda na prvi pogled možda deluje kao haotičan proces, brainstorming ima neka svoja pravila i korake koje je poželjno slediti.
Korisno je znati o čemu se priča oko vas
Ponekad je najlakši put do dobre ideje jednostavno razmisliti o čemu se trenutno najviše priča u javnosti. Praćenje vesti, trendova i aktuelnosti jako je zahvalno gorivo za ideje, bez obzira na to da li vam je zadatak napraviti infografiku, napisati članak ili kreirati video, a dodatan plus je i to što će aktuelni sadržaj vrlo verojatno privući i veći interes publike – naravno, ako se pravovremeno plasira.
Uvek u skladu s trendovima industrije
U digitalnom sektoru zastarele ideje jednostavno su nešto što se ne sme dopustiti pa je stoga uvek važno biti u toku sa industrijskim trendovima. Koji su formati sadržaja trenutno najpopularniji? Koje su društvene mreže i servisi “in”? Šta se u oblasti digitalnog marketinga događa u belome svetu, a šta u lokalnim okvirima? Ko u poslednje vreme ubire strukovne nagrade i za koje radove? Kakve kampanje trenutno privlače najviše pažnje? Sve to i još mnogo više treba da pratite svakodnevno kako bi vaše ideje uvek bile u skladu sa trendovima u industriji.
Ceo tekst pročitajte na Jasno&Glasno blogu.