SVET – Samo šest odsto od 1.500 najvećih svetskih društava imenovalo je svoje direktore za digitalne tehnologije (Chief Digital Officer – CDO) da nadgledaju digitalnu transformaciju njihovog poslovanja, ali važnost te funkcije raste, što potvrđuju i rezultati novog istraživanja o toj ulozi koje je sproveo Strategy&, društvo PwC-a za strateško savetovanje.
Istraživanje o izvršnim direktorima za digitalne tehnologije za 2015. godinu obuhvatilo je po prihodima najvećih 1.500 javnih i privatnih kompanija širom sveta kako bi se dobio uvid u to koliko je njih imenovalo izvršnog direktora za digitalne tehnologije, ko su imenovane osobe i gde se ta pozicija nalazi u hijerarhiji kompanije.
Kompanije koje su orijentisana na potrošače uključujući medije i zabavu (13%), hranu i piće (11%) te robu široke potrošnje (9%) najčešće imaju izvršnog direktora za digitalne tehnologije. Kompanije u Evropi popunjavaju funkciju izvršnog direktora za digitalne tehnologije puno brže od kompanija u drugim delovima sveta (13% u Evropi u odnosu na 7% u Severnoj Americi, 5% u Južnoj i Latinskoj Americi, 3% u Aziji i na Pacifiku i 2% na Bliskom istoku i u Africi).
Velike kompanije predvode u imenovanju izvršnih direktora za digitalne tehnologije. Udeo kompanija sa više od 10.000 zaposlenih koja su imenovala ovu osobu kreće se između 7 i 9 odsto, a pada između 1 i 3 odsto u kompanijama sa manje zaposlenih.
Od 86 izvršnih direktora za digitalne tehnologije koji su obuhvaćeni istraživanjem, 31 je imenovan prošle godine, što predstavlja porast koji sugeriše da sve više velikih kompanija smatra da im treba lider iz oblasti digitalnih tehnologija čija odgovornost transformisati društvo u potpuno digitalno preduzeće.
Više informacija pročitajte na portalu Lider.