Da biste bili uspešni, potrebno je konstantno se povezivati s (novim) ljudima, negovati stečene odnose i na pravilan način iskoristiti potencijal svoje mreže kontakata.
Kada posećujete konferencije i događanja, kao glavni razlog tome ističe se učenje i praćenje trendova na tržištu kako bismo bili ukorak s njima. To je tačno, ali šta je s onim pauzama između predavanja kada imate priliku družiti se sa svojim kolegama? Upoznajete li rado nove ljude i stičete nove kontakte?
Možemo slobodno zaključiti kako pauze za networking imaju jednaku važnost kao i predavanja koja ste došli slušati. Do sada smo posetili brojne konferencije diljem Evrope i uvek se veselimo svakoj prilici za novi susret s kolegama koje smo već upoznali. Osim dugotrajnih prijateljstava, neka od novih poznanstava rezultovala su i uspešnom poslovnom saradnjom.
Svrha networkinga je izgradnja čvrstih, dugotrajnih i obostrano korisnih odnosa. Danas se, u vreme visoke međusobne povezanosti, postavljaju dva važna pitanja: koga vi poznajete i ko poznaje vas. Povezivanje s “pravim” ljudima, tj. kolegama i stručnjacima iz vaše ili vama bliskih delatnosti omogućiće vam da proširite svoju sferu delovanja.
Networkig vam, osim što podrazumeva upoznavanje novih, zanimljivih ljudi, može pomoći i da se istaknete i unapredite svoju karijeru. Osim prijateljstva i još jednoga novog kontakta u vašoj bazi, networking je i prilika koja može rezultirati novom saradnjom, novim projektom ili klijentom, i treba je i na taj način posmatrati. Građenjem i održavanjem čvrste mreže kontakata uspostavićete kvalitetne poslovne kontakte, uvek ćete biti u toku s kretanjima u vašoj delatnosti i upijati nova znanja, bićete uključeni u zajednicu. Osim toga, bićete u mogućnosti pronaći nove prilike za razvoj vlastite karijere i ubrzati svoj poslovni razvoj. Zajedno s vašim kontaktima, jednostavnije ćete postizati rešenja koja će rezultirati obostranim zadovoljstvom. Networking vam pruža i mogućnost sticanja preporuka uticajnih osoba.
Ako želite da napori i vreme koje ulažete u networking budu uspešni, tome nikako ne smete pristupiti isključivo sa stavom “šta ja mogu dobiti od te osobe koju imam priliku upoznati”. Potrebno je imati na umu da dolazite u kontakt s ljudima i da je izgradnja čvrstog kontakta s obostranim poverenjem proces koji traje i ne događa se preko noći. Želite li razmišljati o koristima koje možete steći networkingom, neka vam na umu najpre bude poslovno prijateljstvo bez većih i ozbiljnijih poslovnih obveza koje je, naravno, potrebno održavati. Ideje o potencijalnoj poslovnoj saradnji i odnosima pojaviće se s vremenom. Dakle, poenta networkinga nije samo u tome kako vi možete ostvariti neku korist upoznavanjem druge strane, nego jednako tako i šta vi možete ponuditi drugoj strani.
Izvor: Jasno&Glasno
socijalne mreze puno znace u danasnjem poslovanjuu