Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U potrazi za zagubljenim PR-om!

REGION – U Hrvatskoj je poslednja rang lista PR agencija objavljena 2012. godine, a osnovu čine PR usluge agencija koje se pretežno bave ovim poslom – Millenium promocija, Hauska i Partner, Media Val, IMC, Abrakadabra, Madison Consulting, Manjgura, Grayling, Briefing komunikacije i Dialog komunikacije. S top 10 liste je ispala jedino Premisa koja je u međuvremenu ugašena. Samo tržište PR usluga u Hrvatskoj procenjuje se na 60 miliona kuna, piše Privredni vjesnik.

„Hrvatsko PR tržište je za ovaj deo Evrope dobro razvijeno, iako u odnosu na zapadna tržišta raspolažemo s relativno malim budžetima. Poslednje dve godine obeležile su ga sve veća integracija usluga vezanih uz društvene mreže i ponovo buđenje usluga vezanih uz event management. I institucije Evropske unije svakako pridonose razvoju tržišta, što se nažalost ne može reći za javne institucije u Hrvatskoj zbog Vladine zabrane angažovanja PR agencija, koja se ne odnosi samo na javna tela, nego i na sve kompanije koje su u potpunom ili delimičnom vlasništvu Republike Hrvatske. Imamo izuzetno negativni efekt te zabrane, ne samo s finansijske, nego i s reputacijske strane”, kaže Marina Čulić Fischer, i dodaje kako će u mesecima koji slede hrvatsko PR tržište svakako obeležiti parlamentarni izbori jer oni ne određuju samo kretanja na političkoj sceni, nego i u privrednom sektoru. „Osim toga, parlamentarna kampanja je već počela i to će svakako biti najveća, najvidljivija i najvažnija PR kampanja ove godine”, zaključuje Marina Čulić Fischer.

Kad je u pitanju top lista svih koji se bave PR-om, tu je situacija malo složenija, jer i u agencijama koje se bave marketingom PR je segment poslovanja. Stoga je jako teško razlučiti koliki su im prihodi isključivo od odnosa s javnošću. Prema podacima Poslovne Hrvatske, najveće prihode u 2014. godini imala Millenium promocija – 10,2 miliona kuna, sledi Studio Conex sa 7,4 miliona, zatim tu je Integralni marketing i komunikacije (IM&C agencija) s više od 6,8 miliona kuna, Media Val sa 6,6, Abrakadabra integralne komunikacije s više od 5,7 miliona kuna. Nešto više od 4,6 miliona kuna prihodovali su prošle godine Hauska i Partner i Madison Consulting, zatim Manjgura s više od 3,9 miliona kuna, Premisa koja je u stečaju prošle godine ostvarila je prihode od 2,9 miliona kuna, a prvih 10 agencija po prihodima zaključuje se sa Graylingom koji je u 2014. zaradio 2,8 miliona kuna.

“Specifičnost našeg tržišta je svakako i u tome što su odnosi s javnošću u Hrvatskoj ipak relativno mlada disciplina. Dugotrajna kriza utiče i na budžete koje su kompanije spremne izdvojiti za PR usluge, pa se na ulaganje u odnose s javnošću u krizi gleda kao na trošak, a ne investiciju u ugled kompanije i vodećih ljudi”, kaže vlasnica IM&C agencije Ankica Mamić, koja takođe ističe kako je Vladina zabrana angažovanja PR agencija dodatno usporila razvoj i rast tržišta s obzirom na to da je 75 odsto novčanih tokova u Hrvatskoj vezano za javna poduzeća.

Ceo tekst pročitajte na privredni.hr.

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!