Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Onlajn oglašavanje u Evropi dostiglo vrednost od 30,7 milijardi evra

Na Interact kongresu u Berlinu objavljeni su preliminarni rezultati godišnjeg istraživanja o potrošnji na digitalno oglašavanje u Evropi za 2014 – AdEx Benchmark 2014. Prema ovogodišnjem istraživanju, ukupna vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Evropi iznosi 30,7 milijardi evra, beležeći i dalje dvocifren rast od 11,6% u odnosu na proteklu godinu.

Sva tržišta koja su učestvovala u istraživanju imaju pozitivan rast, dok čak dvadeset tržišta Evrope beleže dvocifren rast. IAB Europe AdEx Benchmark istraživanje deli tržište onlajn oglašavanja u 3 segmenta: displej, oglašavanje na internet pretraživaču i plaćeni oglasi i listinzi.

Displej oglašavanje je nadmašilo ostale kategorije rastom od 15,2%, a tempo rasta je znatno ubrzan u odnosu na 2013. godinu. Ukupna vrednost tržišta displej oglašavanja u 2014. godini bila je 10,9 milijardi evra.

display

Oglašavanje na internet pretraživačima ostvarilo je rast od 10,8% i tržištnu vrednost od 14,7 milijardi evra. Ovaj vid oglašavanja i dalje ima dominantnu ulogu u smislu prihoda, iako beleži usporeniju stopu rasta u protekle tri godine.

U 2014. godini tržište plaćenih oglasa i listinga je poraslo za 5,8%, čime je dostiglo tržišnu vrednost od 4,9 milijardi evra. Ovaj segment oglašavanja je imao korist od poboljšanja stanja u ekonomiji, ali je sve više u trci za budžete sa oglašavanjem na pretraživačima i display oglašavanju zasnovanom na podacima o korisniku.

Mobilno oglašavanje sada čini 17,7% displej oglašavanja, sa stopom rasta od 72,5% u odnosu na 2013. godinu.

mobile

Onlajn video oglašavanje je u protekloj godini zabeležilo snažan rast, čime sada zauzima 15,1% tržišta displej oglašavanja.

video

Tri vodeća tržista prema rastu onlajn oglašavanja:

  • Slovenija – 43,1%
  • Irska – 33,3%
  • Belorusija – 32,8%

Deset vodećih tržišta po prihodima od onlajn oglašavanja:

  • UK – 8,9 milijardi evra
  • Nemačka – 5,4 milijardi evra
  • Francuska – 3,7 milijardi evra
  • Italija– 1,9 milijardi evra
  • Rusija – 1,8 milijardi evra
  • Holandija – 1,5 milijardi evra
  • Švedska – 1,0 milijardi evra
  • Španija – 0,9 milijardi evra
  • Danska – 0,7 milijardi evra
  • Norveška – 0,7 milijardi evra.

Više informacija na sajtu IAB Srbija.

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!