Na samom kraju godine, tradicionalno, sumiramo sve što se dešavalo u prethodnoj i pokušavamo da, na osnovu toga, pretpostavimo šta nam donosi naredna. U slučaju marketinga, čini se da nije teško predvideti u kom pravcu će se trendovi kretati. Evo nekoliko njih za koje već sada možemo reći da će obeležiti 2024.
Video je i dalje kralj sadržaja
Tokom 2023, svi smo svedočili usponu kratkih formata video sadržaja, a sve zahvaljujući globalnoj dominaciji TikToka, Instagram reelsa, YouTube shortsa i sl. S obzirom na veliki uspeh, u 2024. nastavljamo istim tempom – jer dobre stvari ne treba menjati, zar ne?
Ipak, ono što će biti novo kada je reč o video marketingu jeste porast popularnosti live streaminga, jer upravo ovakav format omogućava interakciju sa publikom u real-timeu, obezbeđujući preko potrebnu personalizaciju. I naravno, šta drugo reći osim – budite kreativni, dok istovremeno ostajete u “granicama” svog brend identiteta.
Koncept i nova iskustva u event industriji
Ova godina bila je fantastična godina za event industriju. Tokom leta niste mogli da pronađete slobodan stage ili LED ekran… Koncerti su bili puni, tražila se karta više… Tako je bilo i u B2B event industriji. Ali, šta razlikuje običan “by the book” event od “wow” eventa? Pa koncept, ideja i realizacija. Kako merimo rezultate eventa? Da li po osmesima na licu učesnika ili po milionima pregleda, lajkova i komentara na društvenim mrežama? Stvari su se promenile i moramo da budemo svesni da B2B eventi više nisu samo mesto okupljanja gostiju koji će odslušati prezentaciju ili neki program. Oni su sve jači alat B2B promocije. Stvarajte evente za pamćenje! Uložite u ideju, out of the box stvari, koncepte – vratiće vam se višestruko u promociji i biznisu. Tehnička realizacija više nije problem – dobavljači u Srbiji i regionu imaju opremu da ispune svaku vašu želju. Samo planirajte i budite spremni na vreme!
AI alati u digitalnom marketingu
Godina 2023. takođe je protekla i u znaku uspona veštačke inteligencije kao i proširivanja oblasti njene primene. AI je naročito pomogao unapređenju i automatizaciji u oblasti digitalnog marketinga – brendovima je znatno olakšan način interakcije i dolaženja do publike.
Koliko vas svakodnevno koristi AI u poslu kao što koristi email ili ga koristimo isključivo za potrebe kampanja da bismo osvojili neku nagradu? U 2024. AI treba da bude vaš omiljeni kolega koji će vam uštedeti barem 1h dnevno rada. Investirajte svoje vreme u učenje o AI-u, vratiće vam se jako brzo.
Podaci podaci podaci
Svedoci smo sve većeg proja loyalty programa u gotovo svim industrijama: FMCG, fashion, horeca, turizam itd. Blackfriday je ove godine “izuo”, iskakao je iz frižidera, tržni centri su bili prepuni ljudi. A kakva je bila prodaja? Da li su se masna ulaganja zaista isplatila? Šta kažu profiti najvećih retailera? Ja mislim da im dobro ide. Mislim da koriste podatke sve pametnije i da sve bolje razumeju svoje kupce. A kako vi koristite podatke vaših kupaca? Da li ih uopšte imate? Da li testirate ili još uvek analizirate? Vreme je da promenite pristup.
Foto: Shutterstock
Podkast marketing
Nakon što su pre nekoliko godina doživeli “bum”, podkasti održavaju nivo svoje popularnosti i danas. Sa audio, prešli smo na video podkaste što je možda još i bolji način da ispričate svoju priču, a tako ćemo nastaviti i u 2024.
Društvene mreže kao novi pretraživači
Ova informacija nije nova – istraživanja sprovedena tokom 2023. godine pokazala su da 67% TikTok korisnika koristi ovu platformu za pretragu željenih informacija, što je ozbiljan “napad” na Google.
Iz ovog razloga, važno je optimizovati sadržaj koji kreiramo i objavljujemo na društvenim mrežama, a to uključuje unos ključnih reči, haštagove, alt tekst, linkove.
Autentične priče, storytelling i storyliving
Na kraju, važno je istaći sledeće: koliko god veštačka inteligencija “umešala prste” u način na koji radimo i stvaramo, naša ciljna publika više nego ikada će ceniti ljudski pristup. Dok smo nekada razmišljali samo u pravcu B2B ili B2C, u 2024. godini bi trebalo da se okrenemo B2H (business-to-human) načinu kreiranja sadržaja i slanju poruka.
Osim toga, zaboravite na savršene, uglancane priče koje su daleko od realnosti. Autentičnost je ono što se traži budući da je upravo ona ključna za povezivanje brendova sa željenom publikom – ispričajte priču svog brenda otvoreno i toplo ljudski, kroz blogove, objave na društvenim mrežama i sve forme videa.
A ako imate nekoga ko vašu priču živi i ko je spreman da je podeli sa ostatkom sveta – vi ste najsrećnija osoba na svetu! Probudite emociju, ali onu iskrenu. U eri veštačke inteligencije, više nego ikada nam je potreban ljudski kontakt.
Za Marketing mrežu tekst napisao:
Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, smartpoint adria