Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

5E koncept razmišljanja

U kakvom svetu živimo i kako da održimo glavu iznad vode da nas konkurencija ne potopi?

Marketinška industrija se, poslujući u “ekonomiji znanja”, nalazi pred “milenijumskim izazovom”. Stasala je generacija Y – poznatija kao milenijalsi, prva prava globalna generacija, koja je već rođenjem povezana na internet, odrastala umrežena i aktivna, osposobljena da samostalno istražuje i veoma glasno iskazuje svoje mišljenje i sud. Još se ni sa njima nismo u potpunosti saživeli, a generacija Z nam već kuca na vrata.

„Ne žalim što su mi drugi ukrali ideje, već što nisu imali svoje.“ Nikola Tesla

Koliko god to apsurdno zvučalo, obzirom na ekonomsku situaciju i kupovnu moć, i mi na Balkanu živimo u “ekonomiji obilja”. Uđite u bilo koju prodavnicu, i potražite npr. čips, pivo, prašak za veš… suočićete se sa “mnogo istog” kako to zovu autori knjige Funky Business.

„Kupujemo stvari koje nam ne trebaju, novcem koji nemamo, kako bismo impresionirali ljude koje ne volimo.“ Dave Ramsey

“Ekonomiju obilja” prati “ekonomija pažnje”. Zasuti smo informacijama, čula su nam prenadražena. Ogroman je izazov pridobiti pažnju potrošača makar na tren. Marketinška industrija zbog toga pribegava sve grubljoj “sili”. Oglasa je više, agresivniji su, i umesto da pridobijaju oni dodatno opterećuju čula onih do kojih bi da dođu.

„U ekonomiji pažnje, svako ko želi da se poveže sa korisnicima mora da tretira njihovo vreme kao ultimativni resurs.“ Jakob Nielsen

Očigledno je došlo vreme da se menja paradigma! Da se sa push-a prelazi na pull metode, agresivni advertising zameni content marketingom, a tržišna komunikacija zasniva na “ekonomiji davanja”. Umesto da postojećim medijima bespotrebno i papreno plaćamo oglase, potrebno je stvoriti i dalje razvijati sopstvene medije koji bi davali efekte vlasnicima ujedno zadovoljavajući potrebe njihovih korisnika.

„U ekonomiji davanja, što više daš, to si bogatiji.“ Charles Eisenstein

Uz sve navedeno nikako ne smemo zanemariti “ekonomiju deljenja” koja već uveliko živi u određenim delovima sveta i kuca i na naša vrata.

„Čudno je to: što više delimo,više i imamo!“ Leonard Nimoy

Više o ovoj temi saznajte u okviru radionica na forumu IZAZOV 2017.

Za Marketing mrežu tekst napisao: Miloje Sekulić,
Suvlasnik i E-PR direktor agencije za kreativnu primenu digitalnih tehnologija u marketingu Homepage

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!