3 važne marketinške lekcije koje nas uči Pornhub

REGION – Pornhub, jedan od najpoznatijih sajtova u industriji filmova/sadržaja za odrasle, već godinama nas uči kako dobar marketing omogućava da čak i porno brend pređe u mainstream i uključi se u vrhunsku marketinšku borbu u istom prostoru kao, na primer Coca-Cola i McDonald´s.

Za Pornhub, sve je potencijalna priča. Pogotovo njihov pregled godine, koji je zapravo zbirka statistika i infografika (potpuno sigurnih za radnu okolinu) o konzumaciji sadržaja/pornografije na njihovim stranicama.

Konkurencija među porno sajtovima je velika, stoga zauzimati prvo mesto u popularnosti nije mala stvar – pogotovo s marketinškim ograničenjima u njihovom prostoru.

Pa kako se onda brend, koji je strogo NSFW (not safe for work), prikazuje u novinama, deli svoj sadržaj na društvenim mrežama i čiji su online oglasni materijali prihvatljivi za gledanje u kancelariji? Recept je poprilično jednostavan, barem se tako čini na prvi pogled. Sve što je potrebno je puno pametnih tehnika koje se uključuju u društveni, sadržajni, digitalni PR i tradicionalni marketing. I uspeh je zagarantovan. Tako nas barem Pornhub uči. Evo kako.

1. Šta je brend, ko je target?
Dobro razumeti brend, njegovo tržište i target je osnovni korak bez kojeg nema dalje. Odmah je nakon toga važno znati pravila i tehničke mogućnosti platforme na koji se postavlja sadržaj, pogotovo ako su u pitanju digitalne platforme, poput društvenih mreža. Različite demografske grupe koje se nalaze na različitim platformama diktiraju šta, kako i koliko sadržaja kreirati za njih. Pogotovo ako je cilj da nešto od toga krene u viralnom smeru.

Dobro osmišljen sadržaj, autentičan, duhovit i “out of the box“ tada neće biti (jako) teško kreirati i takav će uvek biti dobro prihvaćen. Zvuči jednostavno, ali nije. No, bez ovog koraka nema prepoznatljivog brenda.

2. Content marketing radi
Content marketing služi kako bi se dodala dodatna vrednost čitaocima i korisnicima. Potrebno je osmisliti kako kreirati stalan protok korisnih i zanimljivih informacija i “pretvoriti“ ih u članke na web stranici, infografike, studije slučaja, newslettere i slično, kako bi u jednom trenutku sve zajedno potencijalno preraslo u pravi industrijski titan.

Ne postoji brend koji nije pogodan za content marketing. Zato je od esencijalne važnosti kreirati strategiju prilagođenu korisniku. Ako oko brenda postoji dobar sadržaj koji je relevantan, tematski se nadopunjuje ili uspešno „jaše“ na valu novog trenda, oko njega je važno stvoriti i PR plan. Nijedan sadržaj nije odličan, bez odlične publike.

3. Napravi nešto dobro (i neka se čuje o tome)!
Za stvaranje pozitivne percepcije javnosti o jednom brendu, važno je napraviti nešto dobro. Ali “raditi dobro“ je lakše reći nego učiniti, jer takođe treba jasno pokazati da se radi dobro iz želje za dobrim, a ne zato što je neki PR sektor rekao da se to mora. Pornhub to jako dobro razume i radi sjajan posao, a uz to uvek ispriča odličnu priču.

Tako su, na primer slogane „Pornhub brine“ (Pornhub cares) i „Spasi grudi“ (Save the Boobs) koristili za stvaranje svesti o raku dojke dok su donirali novac dobrotvornim udruženjima koje deluju na tom polju. Sada su Italijanima, u mestima najviše zahvaćenim virusom korone, odlučili besplatno ponuditi premium paket svojih usluga. Taj je korak postao viralna vest koju su i neke druge platforme s filmovima i serijama odlučile podržati i kopirati.

Naravno, neki brend neće moći pomoći 100 ili više dobrotvornih organizacija, ali “raditi dobro“ ne mora uvek biti povezano s novcem. Samo kao primer, lokalni kafić može ponuditi besplatne kafe beskućnicima, dostavna služba može besplatno pomoći starijima i slično.

Važno je da to bude autentična brend priča. Tako će je i drugi hteti prepričati.

Izvor: Dialog Komunikacije


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari