Mladima dati prostora, postojeće edukovati!

Kako je glavni cilj ove kolumne rasvetljavanje komunikacijskog šuma trougla klijent – agencija – mediji, počnimo od toga ko ih stvara, o kakvim šumovima je reč i kako ih ukloniti.

Dakle, ko radi u ovom trouglu? Zli jezici bi rekli da u medijima rade polu-obrazovani ljudi sa smislom za tračarenje i copy-paste, da su u agencijama završili svi oni sa mejnstrim nazivima smerova na studijama i da kod klijenata u 2017. godini i dalje ne postoji razlika između PR – a i marketinga te da na tim pozicijama rade obično ženske osobe bliske vrhu.

Ostavimo te jezike po strani ali činjenica jeste da van velikih korporacija u sektoru komunikacija svi rade sve, niko ne zna dovoljno, a ovoj oblasti se i dalje ne daje značaj. Donekle tu je slična situacija kao ono kada date komšijinom sestriću, srednjoškolcu, da vam napravi sajt ili dizajnersko rešenje logotipa.

Vratimo se na poziciju medija iz koje pišem. Dokle god me „hedovi“ marketinga zovu tražeći „native content“, a zatim šaljući PR tekst… U problemu smo. Ljudi nisu dovoljno upoznati sa novim načinom oglašavanja i nisu spremni da izađu iz zone komfora i poznatog.

Ali zašto se ove pozicije uvek daju kao nagrada ljudima koji su tu već neko vreme, kada je ovo najaktuelnija branša i kada joj je, više nego ijednoj drugoj, potrebno osveženje i digital.

Svakom sektoru komunikacije neophodni su mladi ljudi. Pored toga što donose novu energiju i spremniji su da rade više, oni su milenijalci, deca onlajn ere u kojoj lako plivaju. Prvenstveno, mnogo bolje barataju digitalnom terminologijom i uvek su aktuelni. Razumeju koncept Makluanovog „globalnog sela“ i primere celog sveta objedinjuju u jedinstvene, sveže ideje. Kada su mladi u pitanju možete računati da potpuno novi ugao gledanja na probleme i poslovanje uopšte.

Oni su, kao i publika njihovih godina kojoj hrlite, u medijskom metežu od rođenja i zato imaju „njuh“ za kvalitet i beže od standarda. Oni neće kreirati suvoparni sadržaj koji ni sami ne bi čitali, a njihove kampanje biće dinamičnije, digitalnije i moderne. Milenijalcima ništa ne možete prodati pričom „naš proizvod je najbolji“ jer oni žele dokaz da je to tako. Oni žele nešto više, a šta je to, najbolje će znati upravo oni sami. Zato im dajte prostor.

Možda je to najbolji način da ujedno i edukujete već postojeći kadar. Neka mladi prenesu znanje i konačno promene trenutno, izuzetno dosadno, stanje na tržištu.

Izvor: BIZLife magazin
Piše: Danica Grujičić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari