Zvučno brendiranje

Zvuk je moćan alat koji u našim mozgovima može probuditi određene uspomene ili emocije. Zvuk je temeljni alat svih oglašivača koji koriste džinglove kako bi se emocionalno povezali s potrošačima, bilo na televiziji ili radiju. Ali uz rast popularnosti novih zvučnih tehnologija kao što su Amazon Echo ili Google Home Assistant koje iz dana u dan postaju sve više delom naših života, za brendove postaje sve važnije da stvaraju te iste emocionalne veze ali bez slika, samo uz pomoć zvuka.

Tu u priču ulazi zvučno brendiranje, tj. korišćenje zvuka, pesme ili melodije kako bi se osnažio identitet brenda.

Visa je otkrila da zvuk potrošačima može uliti sigurnost kada vrše novčane transakcije, te da će 81 odsto kupaca pozitivnije reagovati na Visu ako uključi zvuk ili animaciju u svoje marketinško ili shopping iskustvo. Imajući to na umu, brend je u decembru predstavio svoj novi, posebni zvuk. Nakon korišćenja Visa kartice, bilo u digitalnoj ili fizičkoj trgovini, korisnici čuju određenu melodiju, koja označava sigurnu i brzu transakciju. Osamdeset i tri odsto ispitanika reklo je da je novi zvuk izazvao pozitivnu percepciju brenda.

„Imajući u vidu da plaćanja postaju mnogo jednostavnija, i potencijalno sve povezanija sa iskustvima i novim mestima, počeli smo razmišljati o tome kako bi se Visa brend mogao manifestovati u formatima koji su potpuno različiti od trgovine ili digitalne web stranice“, rekla je Lynne Biggar, direktorka marketinga i komunikacija u kompaniji Visa. Objasnila je da bi ta iskustva i lokacije mogli biti vaš automobil, dom, vaši pametni uređaji, pa čak i narukvice za vežbanje.

A Visa nije usamljena u svojoj odluci da se fokusira na zvučno brendiranje, tj. „korištenje zvuka kako bi ojačali identitet brenda“, kako to opisuje Audrey Arbeeny, osnivač i izvršni producent agencije za zvučno brendiranje Audiobrain. Taj zvuk može biti neki džingl, ili mnemonički zvuk (poput HBO šuma).

Poslednjih meseci streaming platforma Pandora je intenzivirala svoj rad s brendovima među kojima je i kompanija California Closets, kako bi razvili zvučne marketinške kampanje s posebnim naglaskom na tome kako brendovi razmišljaju o zvučnom identitetu.

„Danas su glavna valuta glas i zvuk, a ne ekrani“, izjavila je Lauren Nagel, kreativna direktorica u Pandori. „Mislim da je za mnoge zvuk vašeg brenda još uvek nešto sporedno, ali kako se sve više krećemo ka glasovno upravljanom svetu, zvuk postaje sve važniji.“

Ceo tekst pročitajte na AdWeek portalu.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari