Agencija „McCANN Skopje“ osmislila je i kreirala kampanju za klijenta vinariju Tikveš pod nazivom „Vinski Bon-Ton“. Istraživanja i korisnici Facebook-a potvrdili su da je kultura konzumacije vina na vrlo niskom nivou, gde je prepoznata odlična šansa da se napravi kampanja za razvoj vinske kulture, kako bi se učvrstili odnosi sa potrošačima i povećali poslovni rezultati vinarije Tikveš.
„Napravili smo seriju interaktivnih YouTube videa gde publika može da nauči prave načine serviranja vina kao i različite kombinacije vina i hrane. U svakom videu smo objasnili po jednu temu, tako što smo napravili opciju da sama publika može da odgovori na postavljena pitanja. Ukoliko je odgovor tačan, video nastavlja sa detaljnim objašnjenjem, a ukoliko odgovor nije tačan publika ima još jednu šansu za odgovor“, rekao je za Marketing mrežu Ivica Jovanovik, kreativni direktor agencije „McCANN Skopje“.
Prema njegovim rečima, YouTube kao kanal nudi odličnu opciju za kreaciju interaktivnih videa koja u Makedoniji uopšte nije eksploatisana.
„Ciljna grupa su bile odrasle osobe koje vole da uživaju u vinu na pravi način. Oni provode mnogo vremena na društvenim mrežama, a posebno na Facebook-u i YouTube-u, i zato smo odlučili da iskombinujemo njihovo omiljeno vino i omiljene društvene mreže“, dodao je Jovanovik.
Kampanja je postigla odlične rezultate: povećao se broj Facebook fanova za 370%, 70 hiljada ljudi je imalo interakciju sa videom, dok se celokupni engagement rate povećao sa 2% na 7%. Video je, pored ovih rezultata, otvorio i vrata novih mogućnosti u digitalnom svetu oglašavanja u Makedoniji, jer predstavlja deo prve interaktivne video kampanje. Takođe, nakon sprovedene kampanje ljudi su pokazali veći nivo znanja o vinima i vinskom bontonu.
Kampanja „Vinski Bon-Ton“ agencije „McCANN Skopje“ ušla je u 25 najboljih na ovogodišnjem BalCannes-u, regionalnoj reviji kreativnosti i najboljih reklamnih agencija, a profil agencije možete pogledajti na BalCannes Yellow Pages.
Autor: Ivana Parčetić