Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Znamo se sa Neta!

Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) pokrenuo je prošle nedelje promotivno-edukativnu kampanju za korisnike Interneta u Srbiji, pod nazivom „Znamo se sa Neta!“. Kampanja je namenjana preduzetnicima i pojedincima koji imaju potrebu da svoj posao ili sebe same predstave i na Internetu, a teme koje obuhvata su poslovni i lični sajber identitet.

„Inspiracija za kampanju je savremeni srpski preduzetnik, vlasnik svog sopstvenog malog biznisa, koga i zakoni i poslovno okruženje tretiraju kao ‘fizičko lice s pečatom’, tj. pojedinca kome se posao i život, firma i porodica, službeno i lično… stalno prepliću. Preduzetnik je stalno u nekoj vrsti dvostrukog identiteta, jer su i pravne i imovinske granice između njegovog poslovnog identiteta, kao firme, i ličnog identiteta, kao građanina, veoma tanke, a često ih i nema. On u današnjem vremenu, u kome je jako bitan i sajber identitet kroz prisustvo na Internetu, i kao preduzetnik i kao pojedinac mora da vodi računa o svojoj prepoznatljivosti u virtuelnom svetu“, rekao je Lazar Bošković, kreativni direktor agencije AgitPROP i tvorac kampanje.

Prema njegovim rečima, puko prisustvo samo na društvenim mrežama nije garancija postojanja sajber identiteta, jer su to tuđe internet lokacije. „Građenje internet reputacije samo kroz postojanje na društvenim mrežama, bez postojanja internet lokacije na sopstvenom internet domenu, veoma je opasan pristup. Mnogi su se već opekli kada su tek naknadno shvatili šta sve piše u uslovima korišćenja društvenih mreža i kako veoma lako mogu da ostanu ne samo bez svog profila ili strane, već i bez celokupnog sadržaja koji su tamo godinama postavljali. Posedovanje svog internet domena, kao osnove za formiranje adrese svog sajta, osnova je i za kreiranje sopstvene e-mail adrese na tom domenu. Korišćenje besplatnih Gmail ili Yahoo e-mail adresa u ozbiljnoj poslovnoj komunikaciji je neozbiljno“, ocenjuje Bošković.

Predrag Milićević, rukovodilac Sektora za razvoj poslovanja i marketing u RNIDS-u, rekao je da je činjenica da postoji veliki broj malih preduzetnika, kafića, restorana, koji su prisutni samo npr. na Facebook-u i po njegovom mišljenju to je rezultat nerazumevanja suštine adekvatnog prisustva na Internetu. „Naravno da je prisustvo na društvenim mrežama jako važno i da se kroz njih može uspešno promovisati proizvod ili usluga, ali cilj takve promocije zapravo treba da bude dovođenje ljudi na vlastiti sajt, da bi im tu dali kompletnu informaciju o tome ko ste, šta ste i šta nudite“, rekao je Milićević. On kaže da je pred našim malim firmama još dug put kada je u pitanju kvalitetna internet prezentacija i komunikacija sa potencijalnim potrošačima.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku za 2014. godinu, iako pristup Internetu ima 96,3% malih preduzeća, u nekim delatnostima (građevinarstvo, trgovina, saobraćaj, snabdevanje električnom energijom…) broj onih koji imaju svoj web sajt kreće se između 40% i 50%, a u nekim slučajevima pada i ispod 40%. To znači da jako veliki broj preduzeća koristi Internet, ali nije prisutan na njemu. Takođe, svoje proizvode i cenovnike na Internetu ima svega 41,46% malih privrednika, dok u nekim delatnostima ti procenti padaju na svega 7,74%.

Kako navode u RNIDS-u, preduzetnici u Srbiji nisu dovoljno edukovani kada je u pitanju poslovni i lični sajber identitet, što potvrđuju i podaci o odnosu broja registrovanih .co.rs (16.625) i .in.rs (2.519) domena u odnosu na ukupan broj registrovanih .rs domena (87.078). Za preduzetnike i građane u Srbiji najpovoljnije i najoptimalnije je da koriste nacionalne internet domene, koji su posebno cenovno prilagođeni upravo za njih. Preduzetnici mogu da registruju svoj poslovni .CO.RS ili .ПР.СРБ internet domen za manje od hiljadu dinara godišnje, a građani svoj lični .IN.RS ili .ОД.СРБ internet domen za svega nekoliko stotina dinara godišnje, zavisno od odabranog ovlašćenog registra. Time dobijaju kontrolu nad svojim sajber identitetom, jer im izabrani internet domen postaje deo veb adrese i adrese e-pošte, bilo poslovne bilo lične.

Korisne savete za poslovni sajber identitet pronađite na adresi www.nazivfirme.co.rs, a za lični sajber identitet na www.imeprezime.in.rs.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!