Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za marketinška i društvena istraživanja, a u okviru studije Agency Report.
Iako je 2017. i 2018. godine uzastopno beležila pad poslovnog prihoda, agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po ovom kriterijumu. Prošla godina za ovu agenciju bila je uspešna, ostvarivši 16,47% povećanje poslovnog prihoda. IPSOS se u 2019. našao na drugom mestu po neto dobiti sa zabeleženi rastom od čak 53,33%, dok su tim uvećali za 4,35%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2019. za 10,44%, rast neto dobiti za 121,97%, kao i rast broja zaposlenih za 8%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na prvom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencije je u 2019. zabeležila rast poslovnog prihoda od 6,87%, kao i neto dobiti za 39,41%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2019. nije se menjao.
Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji EYESEE, koja je sa ove pozicije „sklonila“ GfK. Ova agencija je, u 2019, zabeležila rast poslovnog prihoda za 39,34%, ali veliki pad neto dobit za preko 92%. U 2019. godini, po neto dobiti, agenija EYESEE našla se na desetom mestu. Ova agencija je u 2019. zaposlila 20 novih kolega što je rast od 42,55% u odnosu na 2018.
TMG INSIGHTS našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 32,72% i rast neto dobiti od skoro 58% u protekloj godini. Broj zaposlenih se nije menjao u 2019.
Primetan rast poslovanja i pomeranje na više pozicije na rang listi zabeležila je agencija Smart Plus Research, koja je u 2019. zabeležila rast poslovnog prihoda za 87,83% i rast neto dobiti za 1402%. Ne treba zanemariti ni agenciju DATADO 4U, koja je osnovana 2018. godine, a već se nalazi na sredini liste, odnosno na 13. mestu, sa povećanjem poslovnog prihoda od preko 29,2 miliona dinara u odnosu na 2018.
S druge strane, jedan od dugogodišnjih lidera na tržištu istraživanja, agencija GfK (sada u vlasništvu agencije IPSOS), već drugu godinu za redom beleži drastičan pad poslovanja po svim finansijskim paramentrima.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 26 pravna lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.
Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2019. uvećan je za 9,42%, a neto dobit za neverovatnih 819,57%.
Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 2,90%, a u 2019. iznosio je 390. Najviše novih kolega zaposlila je agencija EYESEE (20).
U odnosu na 2018, prošla godina bila je uspešnija za grupaciju agencija za marketinška i društvena istraživanja. Primetna su značajna pomeranja agencija na pozicijama na rang listi, što bi u narednim godinama moglo dovesti do promena i novih trendova u ovoj oblasti.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.