Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Živimo u eri kreativne (ne)efikanosti

Milan Perić, Marketing and Communications Director u kompaniji Carlsberg Srbija, govorio je za Marketing mreža magazin o tome kako izgleda biznis kroz prizmu kreativnosti i živimo li u krizi kreativne efikanosti.

Kako izgleda biznis kroz prizmu kreativnosti? Da li kreativnost danas prodaje?

Mnogo ljudi rad u marketingu često povezuje sa pojmom kreativnost. I tu ima mnogo istine. Mi kreiramo platforme, određujemo ton i način komunikacije, osmišljavamo nove proizvode, bavimo se izgledom pakovanja, utičemo svojim idejama, iskustvom i znanjem na krajnji rezultat neke kampanje. Od celog tog procesa u koji smo maksimalno uključeni zavisi i da li će se neki proizvod prodavati u meri u kojoj očekujemo ili ne.

Pored spomenute kreativnosti, u današnje vreme, reč kreativnost u biznisu ima još jednu konotaciju. Danas kreativnost podrazumeva i pronalazak pravog, održivog načina da postojeće poslovanje i portfolio prilagodimo uslovima tržišta. Kreativnost, a može se reći i prava umetnost  je izboriti se sa inflacijom, zatvaranjem zbog pandemije, pronalaskom načina za nabavku sirovina i pakovanja kada je nestašica.

Imajući u vidu sve navedeno mogu da potvrdim da kreativnost na više načina danas prodaje naše proizvode.

Živimo li u krizi kreativne efikanosti?

Kriza kreativne efikasnosti traje jako dugo. Neka istraživanja pokazuju da je kriza zapravo počela 90-tih godina i da od tada procenat kreativne efikasnosti značajno opada. Postoje različite teorije zašto se to dešava. Sa jedne strane, problem je tempo koji je nametnut od strane kompanija, pa tako imamo instant briefove i tražimo snimanje reklama u rekordnom roku. Sve to vodi ka uništenju kreative. Drugi i možda još bitniji razlog jeste strah i nesigurnost. WFA (World federation of advertisers) uradila je studiju u kojoj je učestvovalo više od 640 direktora marketinga, koji su odgovarali na pitanje – da li smatraju da je kreativnost super moć marketinga. Očekivano, 82 odsto je reklo DA, pa se onda postavlja pitanje, gde nestaje ta super moć? Jednostavno, svi žele da igraju na sigurno, da maksimalno umanje rizike, da idu sa ‘proverenom’ komunikacijom. Takvim pristupom dobijamo čitavu plejadu reklama koje podsećaju jedna na drugu.

Kako danas merimo kreativnu efikasnost? 

Danas je lako izmeriti kreativnu efikasnost, jer postoje mnogi alati koji nam pomažu u tome i koji nam omogućavaju da kvantifikujemo i izmerimo onaj segment koji nas interesuje. Za mene je pitanje svih pitanja – da li su ti alati u potpunosti relevantni i da li nam oni u potpunosti mogu pomoći da identifikujemo da li je kreativa dobra ili ne? Imajući u vidu da smo u krizi kreativne efikasnosti, ozbiljno se dovodi u pitanje relevantnosti svih merenja.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!