Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

„Zeleni marketing“ sa sobom nosi i veliku odgovornost!

Marijana Jović, Communication Specialist u kompaniji Schneider Electric, specijalno za Marketing mrežu govori o tzv. „zelenom marketingu“, da li je ova vrsta marketinga prepoznata u Srbiji i da li treba da se nađe kao jedna od odredbi u Zakonu o oglašavanju.

U kojoj meri Vaša kompanija ulaže u tzv. „zeleni marketing“ i u kojoj meri je, po Vašem mišljenju, ova vrsta komunikacije prepoznata u Srbiji?
Jedna od važnih uloga koju imamo, kao globalni lider u upravljanju energijom, jeste podizanje svesti o energetskoj efikasnosti i smanjenju zagađenja životne sredine, kao i rad na konstantnom podizanju nivoa tehničkih standarda u društvu. Strategija kompanije Schneider Electric, kada je u pitanju energetska efikasnost, bazira se na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: upotrebljavati (prirodne) resurse na efikasniji način, čime se pored pozitivnog uticaja na poslovanje ograničava i štetan uticaj na životnu sredinu.

U komunikaciju o uštedi energije i energetskoj efikasnosti potrebno je uložiti dosta napora jer je svest i kompanija i stanovništva na niskom nivou, prvenstveno zbog niske cene električne energije u Srbiji u odnosu na region. Energetska efikasnost je poslednjih godina veoma aktuelna tema u medijima, ali još uvek ne shvatamo dovoljno njenu ulogu i važnost. Trudimo se da na sopstvenim primerima u zemlji i inostranstvu pokažemo značaj energetske efikasnosti i njenog finansijskog uticaja, što je jezik koji svi najbolje razumemo. U sedištu kompanije Schneider Electric u Parizu „Le Hive“ upotrebom sopstvenih postojećih rešenja i aktivnim radom, četiri puta je smanjena potrošnja svih energenata u kWh po kvadratnom metru godišnje, u odnosu na prethodnu zgradu. Uštede su velike, a predviđeni period povraćaja investicije je pet godina. Takođe, neki od naših partnera u Srbiji prepoznali su ovaj primer kao dobru praksu i svoje fabrike u Srbiji gradil su kao energetski efikasne objekte, što će im se sigurno višestruko isplatii.

Može li, po Vašem mišljenju, „zeleni marketing“ biti dobitna kombinacija za neku kompaniju, u smislu društvene odgovornosti i na koji način kompanije to mogu da iskoriste?
Živimo u svetu gde je resursa sve manje, a potrebe su sve veće. Edukacija ljudi na temu efikasnog korišćenja energije, kao i reciklaže treba da bude intezivna jer je taj trend iznikao iz potrebe koja nas svakako očekuje u budućnosti. Zbog toga “zeleni marketing” sa sobom nosi i veliku dozu odgovornosti. Osnovni cilj jeste da se zadovolje potrebe potrošača, ali taj cilj se mora ostvariti na način da se kompanija odgovorno ponaša prema okruženju, tako da zeleni proizvod podrazumeva i proces proizvodnje, i same karakteristike proizvoda, ali i način komunikacije na tržištu. To su veliki zahtevi, jer nije više samo dovoljno da proizvod ima zelenu etiketu.

Na koji način možemo prepoznati pravo društveno odgovorno poslovanje od obične promocije kompanije i koja je tu uloga PR-a?

Društvena odgovornost kompanije postala je imperativ u poslovanju. Uloga odnosa s javnošću je veoma važna, jer je u tim projektima komunikacija, i interna i eksterna, ključna. Ne mislim da je pogrešno da se društveno odgovorni projekti medijski eksponiraju. Takve priče u medijima podstiču i ostale kompanije, ali i građane da se pokrenu i urade nešto za svoju zajednicu, a eksponiranjem tih projekata skreće se pažnja i na konkretne probleme i ugrožene grupe ljudi.
Meni su lično najdraže kampanje koje nisu medijski propraćene, a koje podrazumevaju angažovanje zaposlenih. Bilo da je donacija igračaka, hrane, odeće ili novca, ili volontersko angažovanje. Na taj način se projektima daje lični pečat i podiže svest zaposlenih o društvenoj odgovornosti, kako kompanije tako i njih samih.

Smatrate li da bi „zeleni marketing“ trebao da se nađe kao jedna od odredbi u Zakonu o oglašavanju, kao i da se „nametne“ medijima obaveza pisanja i pričanja na ovu temu, kako bi se podigla svest o očuvanju životne sredine i obnovljivim izvorima energije?
Živimo u vremenu kada postaje sve važnije da li su proizvodi koje konzumiramo zdravi i organski, pa što se tako ne bismo ponašali prema svojoj okolini. Uloga medija u procesu edukacije potrošača je neprocenjiva. Promocijom zelenog pristupa gradi se svest o tome šta i na koji način konzumiramo. Gradi se potreba za čistijim, zelenijim proizvodima i uslugama. Potrošnja električne energije je jedan od najvećih problema današnjice i zato je od presudnog značaja da se svi edukujemo, kako bismo zajedničkim snagama mogli da utičemo na racionalnije koriščenje. Uključivanjem medija edukujemo potrošače da preuzmu stvari u svoje ruke i da na najlakši i najbrži način prihvate zelena rešenja jer je upravo edukacija najjači alat za stvaranje promena koje su nam neophodne.

S obzirom da Vaša kompanija posluje u specifičnoj oblasti, koji kanali komunikacije su ključni za Schneider Electric i u kojoj meri vam je važna online komunikacija?

Marketing i PR stategija se najviše oslanjaju na B2B pristup, ali se velika pažnja poklanja razvoju odnosa sa drugim ciljanim javnostima – stručnim institucijama, medijima i pojedinačnim korisnicima. Energetika jeste veoma specifična oblast, ali Schneider Electric je kompanija koja prati trendove i koja je prepoznala značaj digitalnih medija, pa se pored tradicionalnih kanala komunikacije u velikoj meri oslanjamo i na online kanale. Kreirali smo e-mail biltene, koji su specijalizovani prema rešenjima koje nudimo. Aktivni smo na društvenim mrežama i stručnim forumima, imamo “Schneider Electric TV” web kanal na kome se nalaze svi video materijali dostupni u kompaniji. Takođe, imamo i blog na engleskom jeziku sa najsvežijim informacijama i trendovima iz naše industrije, kao i predviđanjima za budućost. Posebno bih istakla i Energy University, portal koji sadrži preko 200 online kurseva na temu energetske efikasnosti. Kao jedinstven, besplatan i uvek dostupan, pravo je mesto za sve profesionalce koji žele da se samoedukuju na tu temu.

Autor: Ivana Parčetić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!