today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto YouTube influenseri imaju veći značaj od onih na ostalim platformama?

Nema dvojbe kako su influenseri odlična spona između brenda i korisnika pa umesto pitanja trebaju li sarađivati s influenserima, brend menadžeri treba da se pitaju na kojoj platformi će ostvariti najbolje rezultate. Da je korist od saradnje s influenserima mnogostruka pokazuju podaci prema kojima više od 90 odsto korisnika društvenih mreža odlučuje o kupovini nakon što vide određeni proizvod ili uslugu online, a 33 odsto njih navodi da su im influenseri pouzdani izvor pri donošenju odluke o kupovini. Reč je o studiji marketinške platforme gen.video i marketinške agencije za kupce Geometry Global.

Video prodaje najbolje
Isto istraživanje je pokazalo kako je video format najefikasniji način komuniciranja s potrošačima. Naime, 75 odsto ispitanika izjavilo je da je video-zapis ‘ugodniji, relevantniji, uverljiviji i verodostojniji’ od ostalih vrsta sadržaja. A u smislu prodaje, video je dvostruko efikasniji od ostalih formata, posebno za kategorije kao što su moda, hrana i piće, elektronika, zdravlje i lepota. Stoga se odgovor o najboljoj platformi za mnoge brendove nameće sam od sebe. Naravno, reč je o YouTubeu koji je poseban i zbog toga što sadržaj na njemu može biti koristan u svim segmentima prodajnog levka.

Osim što daje mogućnost vizuelnog brendinga, korisnog kada korisnika tek treba zainteresovati za celu priču, odličan je i za povećanje prometa na webu, a što je važno za poslednju fazu donošenja odluke o kupovini. Ukratko, influenser marketing na YouTubeu odličan je jer može edukovati potrošače o vašem brendu, i podstaknuti konverziju u jednom trenutku.

Brojke govore sve
Osim što broj korisnika YouTubea raste iz dana u dan, reč je o drugom najvećem pretraživaču na svetu. YouTube je platforma za visokokvalitetni sadržaj koji postaje evergreeen, prilagođen je pretraživanju i ima dug životni vek. Takođe, Google barometar pokazuje kako su korisnici interneta, veoma fokusirani dok gledaju video sadržaj, bez obzira prate li ga na desktopu ili mobilnom telefonu. To znači da su i manje šanse da će im promaknuti poruka influensera o samom brendu.

Statistički podaci iz marta 2018. takođe pokazuju sledeće:
• U prosečnom mesecu, 8 od 10 osoba između 18 i 49 godina gleda YouTube
• Do 2025. polovina gledalaca do 32 godine neće se pretplatiti na klasični TV
• 6 od 10 ljudi preferira online video platforme za gledanje sadržaja uživo
• Ukupni broj sati video-zapisa koji se gledaju na YouTubeu svaki mesec je 3,25 milijardi.
• 10.113 YouTube video-zapisa ostvarilo je preko milijardu prikaza.

Neki novi klinci su na YouTubeu
Milenijalsi obožavaju YouTube. Google Barometar pokazuje kako četiri od svakih 10 milenijalsa koriste YouTube najmanje jednom dnevno. Čak 20 odsto njih smatra sadržaj na webu relevantniji i zanimljiviji od onog na TV-u, a 61 odsto je potpuno usredsređeno na sadržaj.
Čak 85 odsto tinejdžera preferira YouTube u odnosu na Facebook. Facebook koristi njih 51 odsto, što je za 20 odsto manje u odnosu na 2015. Na drugom mestu po popularnosti među tinejdžerima je Instagram sa 72 odsto korisnika, a na trećem Snapchat sa 69 odsto.

Reč je o podacima Pew studije, dobijenim na temelju istraživanja među 750 američkih tinejdžera početkom ove godine. Zanimljivo je i to da je studija, što je u skladu s prethodnim, pokazala da tinejdžeri s niskim prihodima više koriste Facebook od tinejdžera iz domaćinstava s višim dohotkom.

Primeri uspešnih influenser kampanja na YouTubeu
Kako ne bi sve ostalo na brojkama, nabolje je kroz primere pokazati snagu koju ima influenser marketing na YouTubeu. Iako o koristi samih kampanji najbolje znaju brendovi koji lako mogu meriti rezultate istih, iz sledećih primera se može iščitati koliko se na YouTube može odlično angažovati publika.

1. Nike i What’s Inside?
YouTube kanal pod nazivom What’s Inside? pokrenuli su 2014. godine otac i sin, Dan i Lincoln Markham, te imaju gotovo 6 miliona pretplatnika na dva kanala. Drugi kanal je What’s Inside? family i više je orijentisan na njihov privatni život. Poznati su po tome da prikazuju što se nalazi unutar različitih predmeta i proizvoda, od iPhonea do celog automobila, i to doslovno rezanjem na pola.

U saradnji s Nikeom, snimili su sedam sponzorisanih video-zapisa, a od kojih su u jednom prepolovili Nikeov model patika Air Vapormax. Uspeh sponzorisane serije videa je u njihovoj sposobnosti da integrišu Nikeove brendirane poruke u odgovarajuće teme svoja dva YouTube kanala. Na primer, video u kojem su na pola razrezali Nike patiku pojavljuje se na kanalu ‘What’s Inside?’ I zapravo je tipičan video, prema sadržaju i formatu, za njihov kanal. Na drugom kanalu ‘What’s Inside? family’ prikazan je video njihovog putovanja u Nikeovo sedište.

Ova vrsta influencer kampanje ne samo da je poslužila za podsticanje svesnosti o novom Nike modelu i povećanju dosega, nego takođe daje potencijalnim novim korisnicima relevantan i zabavan sadržaj koji je lako konzumirati, a ujedno je manje invazivan od većine drugih vrsta oglašavanja.

2. Hangar18, HTZ, Viber, Fiat, Fun Park Mirnovec i JoomBoos
JoomBoos influenseri su prošlog leta snimili serijal JoomBoos Roadtrip te su kao ekipa od šest putnika od 12.7. do 18.7. posetili tri lokacije na Jadranu. Sve to su snimili Noa Element H10le telefonima i komunicirali u opisu videa da se mogu nabaviti u H18 Megastore trgovinama. YouTuberi su obilazili party destinacije hrvatske obale u novom Fiat Tipu te ujedno radili izazove koje su im obožavatelji postavljali u JoomBoos Viber grupi. Osim toga su organizovali i meetupove te se tako i offline povezali s obožavaocima koji ih prate. Na JoomBoosovom YouTube kanalu se moglo videti kako se ekipa odlično zabavlja, a osim klasičnih videa, pametnim telefonima NOA snimali su 360 video sadržaj i selfie izazove. I baš zbog toga su stotine obožavatelja željno iščekivali da se JoomBoos ekipa pojavi i u njihovu gradu. Na kraju su prikazali najzanimljivije trenutke putovanja.

Integracija sponzora Hangar18, HTZ, Viber i Fiat bila je izrazito jednostavna i što je najvažnije prirodna. Celokupan sadržaj je imao gotovo 900 hiljada pregleda, što govori da je publici atraktivan, a što je najvažnije dao je potencijalnim korisnicima pametnog telefona NOA najbolju moguću recenziju te dao odgovor zašto kupiti baš taj telefon – za snimanje najbolje letne avanture na Jadranu.

Autor: JoomBoos Native

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!