Zašto su Native kampanje “skupe”?

“Uh, pa to je baš skupo!” – često je to odgovor klijenta kada mu, posle održanog sastanka i svih objašnjenja, pošaljemo ponudu sa budžetom koji je neophodan za lansiranje uspešne Native kampanje. Zato ću se potruditi da objasnim šta se i kako računa kada se pravi budžet.

Kako dopreti do svoje ciljne grupe?
Svi brendovi i klijenti već duže vreme znaju da reklame retko ko čita. Takođe ne postoji način da se izmeri koliko je ljudi videlo reklame na TV –u. Ljudi najčešće ustanu kada počnu reklamni blokovi, jer traju i po 10-ak minuta. Za to vreme mogu da se operu sudovi, prostre veš, nešto završi. Zar ne ? S druge strane, ko danas gleda TV i da li je tamo vaša ciljna grupa ?

Skoro sam na jednoj radionici, kojoj su prisustvovali ljudi različitih generacija, pitala koliko oni gledaju Tv? « Milenijalci « su odmah rekli da više niko ne gleda televiziju, samo penzioneri. Nisam sigurna da je to baš tačno, jer srednja generacija (35 – 50) gleda makar filmove ili serije. S te strane gledano, reklame na ovom mediju imaju smisla, ali moraju se uzeti u obzir navike i interesovanja ciljne grupe.

Ljudi već uveliko koriste ad blockere i baner blindere, jer ne žele da ih nešto ometa dok čitaju zanimljive sadržaje, da im nešto treperi pred očima ili iskače. Često sam čula komentar da, kao i ja, odlaze sa sajtova na kojima je previše iskačućih reklama, od kojih neke ne mogu ni da se zatvore, već vam se otvara njihova stranica.

Kako preneti svoju poruku u džungli sadržaja?
Poslednja istraživanja su pokazala da je raspon ljudske pažnje sve manji. Nekada je bio 10, pa 5, 2018. godine 3 sekunde, a danas se već računa na “thumb attention” – vreme koje je potrebno da palcem pređete preko sadržaja na mobilnom telefonu.

Dakle, da biste privukli pažnju postojećeg ili potencijalnog kupca/klijenta, neophodno je znate:
– Koju poruku želite da pošaljete
– Ko je vaša idealna osoba kojoj se obraćate (navike, interesovanja)
– Koje su ključne reči važne za vaš brend/kompaniju
– Koji su kanali najbolji za komuniciranje poruke
– Koju vrstu tona komunikacije želite
– Koji su vizuali najbolji za koju vrstu sadržaja i na kom kanalu komunikacije
– Koje boje primeniti za vizuale
– Koju vrstu video sadržaja kreirati i gde ga plasirati

Zašto je Native “skupa” usluga?
Konačno dolazimo do poslednjeg, ali često najvažnijeg pitanja. Pa, evo odgovora.

Kada vam se pokvari automobil, da li birate dobrog ili jeftinog automehaničara? Kada dođete do najboljeg, da li i njemu tražite da smanji cenu?
Tako je i sa bilo kojom vrstom usluge. Od Native advertisinga se očekuje ROI, a od auto mehaničara ne. Zato se ulaganje u Native kampanje mora posmatrati kao investicija, a ne kao trošak.

Da, potrebna su različita znanja i kreativnost da bi baš vaša poruka stigla do onog koga targetirate. I ta znanja i veštine se plaćaju ! Ideja i kreiranje sadržaja (tekst, infografik, video) se plaćaju, jer za dobru ideju i istraživanje teme je neophodno znanje, iskustvo, vreme i mnogo rada. Kada klijent kaže da mu drugi nude istu uslugu za manji iznos, njegov je izbor da li će uzeti najbolje i imati rezultate ili baciti manje novca u vetar.

Ceo tekst pročitajte ovde.

Autor teksta: Dejana Videnović, Native Advertising Manager, Represent Communications


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari