Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Zašto ljudi dele sadržaj na društvenim mrežama?

Šta utiče na ljude da se zaustave tokom čitanja nekog teksta, otvore aplikaciju za neki od društvenih medija i kliknu share dugme? Da li je u pitanju logika, emocija ili nešto treće?

Ispostavilo se da je u pitanju – psihologija. Čudna priroda našeg mozga utiče na to da žustro debatujemo o tome koje je boje haljina, ili da osetimo potrebu da pošaljemo video psa koji jede sladoled našem prijatelju koji voli životinje. Nije logika ta koja odlučuje o tome – nego emocija.

Ako želite da se vaš sadržaj deli, razumevanje zašto i kako će vam pomoći da napravite objave za svoju publiku. Zbog toga ćete verovatno želeti da znate razloge zbog kojih ljudi dele sadržaje na društvenim mrežama:

Neuronauka: Delimo da zabavimo, inspirišemo i budemo korisni
Iako društvene mreže imaju tendenciju da se na njima ljudi isključivo fokusiraju na sebe, osnovni razlog zbog kojeg ljudi dele sadržaje na svojim profilima, pokazuju istraživanja, jeste da budu korisni drugima. Ljudi uglavnom biraju sadržaje koji su korisni ili interesantni, ne samo njima nego i drugim ljudima. Uvek im je u podsvesti kome bi to još moglo biti korisno ili zanimljivo.

Psihologija: Delimo da pokažemo ko smo mi u stvari
Psiholozi Hazel Markus i Paula Nurius su 1986.godine prepoznali da postoji razlika između „nas sada“ i „mogućih nas“. Tad su objavili koncept mogućih nas:

  • Idealni mi – oni koji bismo voleli postati
  • Mi koji bismo mogli postati i
  • Mi – oni koji se bojimo da bismo mogli postati.

Prva varijanta, idealizovana verzija nas je ona koju najčešće dijelimo po društvenim mrežama.

Zajednica: Da negujemo naše odnose
Kad god vidimo smešan video o odugovlačenju podelićemo ga sa prijateljem koji ima isti problem. Kad god vidite smešni video sa psom – poslaćete ga zaljubljeniku u životinje. U studiji koju je radio The New York Times, 78% ispitanika je potvrdilo da dele informacije online jer im one omogućavaju da ostanu u kontaktu sa ljudima sa kojim inače ne bi mogli. Čak 73% njih je odgovorilo da dele informacije jer im omogućavaju da ostanu u kontaktu sa ljudima sa kojima dele slične interese.

Motivacija: Osećati se više uključenim
Ljudi uglavnom uvek pričaju o istim stvarima i reaguju na iste stvari, bez obzira na medije koji su aktuelni. Utvrđeno je da ljudi imaju četiri vrste motivacije da pričaju o nekom brendu:

  • 33% kaže da je u pitanju proizvod sa kojim su imali dobro ili jedinstveno iskustvo. Ili je novi i zbog toga treba da bude podeljena informacija o njemu.
  • 24% priča o brendu kada je u pitanju lično iskustvo, da bi pokazali drugima kako su dio ekskluzivnog kluba kupaca ili imaju neke interne informacije.
  • 20% – povezanost sa drugima – žele pomoći ili pokazati brigu i prijateljstvo.
  • 20% su oni koji smatraju da je poruka toliko zanimljiva ili zabavna da zaslužuje da bude podeljena.

Više informacija pronađite na https://www.meltwater.com/

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!