today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto je važna uloga user generated contenta?

User generated content pojam je koji u kontekstu društvenih mreža označava sadržaj što su ga sami korisnici kreirali i podelili o kompanijama i njihovim proizvodima/uslugama. Kakva je njegova uloga i zašto je toliko važna?

Komunikacija kompanija s korisnicima pojavom društvenih mreža doživela je značajan preokret – od jednosmerne ka dvosmernoj. Korisnici danas više nisu samo primaoci poruka već su postali i njihovi (su)kreatori, pa na poruke s kojima dođu u kontakt reaguju kreirajući vlastiti sadržaj o kompanijama (poznatiji kao user generated content). Ovaj sadržaj može biti bilo kojeg formata – fotografije, video sadržaj, podcasti, tekstualne poruke, blogpostovi, statusi, tvitovi, pinovi, infografici, rasprave na forumima, komentari… Ključna mu je karakteristika da se radi o sadržaju što su ga korisnici sami [o vama] objavili.

Od onoga šta su kompanije ispričale o sebi postalo je važnije ono što njihovi korisnici dele o njima s obzirom na to da se radi o autentičnim konverzacijama s korisnicima i autentičnom sadržaju o kompanijama. Takav sadržaj ima mnogo veći autoritet u očima ljudi s kojima su kreatori user generated contenta povezani. Ljudi više veruju preporukama (i kritikama!) porodice, prijatelja i poznanika, vršnjaka i interesnih grupa na društvenim mrežama, te češće čitaju preporuke i recenzije proizvoda i usluga nego marketinške i promotivne materijale kompanija, što, nadalje, utiče na njihove odluke o kupovini i korišćenju. Samim tim, ovaj tip sadržaja postao je itekako važan u digitalnim nastojanjima kompanije.

User generated content može imati pozitivnu ili negativnu poruku i može se deliti samoinicijativno ili putem podsticanja. Kompanije priželjkuju da te poruke budu pozitivne, samoinicijativne te da su učestale. To mogu postići dugoročnom kvalitetnom komunikacijom sa zajednicom koja će takav odnos ceniti i sama ga nagraditi. Korisnike takođe možemo potaći na deljenje sadržaja o kompanijama. Za sprovođenje takvih kampanja često je dovoljan samo hashtag koji se koristi za generisanje sadržaja na više platformi, a nisu nesvakidašnje i aplikacije. Kako bi ostvarile što bolje rezultate, ovakvim kampanjama potrebno je pristupiti strateški i planirano, no neophodno je kontinuirano pratiti komunikaciju sa zajednicom i pravovremeno reagovati na situacije u realnom vremenu.

User generated content trenutno je jedan od ključnih i dominantnih trendova u digitalnoj komunikaciji. On utiče na stavove korisnika, angažman i rast zajednice, doseg objavljenih poruka, generiše posećenost internetskih stranica… Takođe, kompanije dobijaju neposrednu povratnu informaciju o sebi, koju mogu koristiti za usmeravanje razvoja daljeg poslovanja. Njegovim nastankom kreiraju se spone između kompanija i njihovih korisnika – zajednice su dobile glas, a kompanije su postale pristupačnije. Na kompanijama je da prepoznaju, neguju i nagrade odnos s članovima zajednice koji dele (pozitivne) poruke o njima.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Jasno&Glasno.

Autor: Milica Cetinić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!